اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر:

آفت‌کش‌ها نقش مهمی در سونامی سرطان دارند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی بخش گیاه پزشکی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: آفت‌کش‌ها و کودهای شیمیایی نقش بسیار مهمی در بروز سونامی سرطان در کشور دارند.

آفت‌کش‌ها نقش مهمی در سونامی سرطان دارند

کمال احمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: با توجه به اینکه سونامی سرطان در ایران پیش‌بینی شده است، بسیاری از عوامل در این زمینه مؤثر هستند و مواد شیمیایی یکی از این عوامل به شمار می‌روند.

وی با اشاره به اینکه کودهای شیمیایی و آفت‌کش‌ها نقش بسیار مهمی در بروز سونامی سرطان در کشور دارند، تصریح کرد: بروز سرطان موضوعی کشوری است و به صورت منطقه‌ای مطرح نیست که گروه و یا منطقه خاصی را تحت تأثیر قرار دهد.

احمدی بیان داشت: تمام افراد جامعه از این مواد غذایی استفاده می‌کنند، بنابراین باقی‌مانده سموم در مواد خوراکی تمام مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: برای افزایش و بالا بردن میزان تولید بشر ناگزیر به استفاده از مواد شیمیایی، سموم، آفتکش و هورمون‌ها شده است و بر اساس آمار طی دو، سه سال اخیر در دنیا حدود 3 میلیون تن آفت‌کش مصرف شده.

احمدی با اشاره به اینکه در کشور ما آمار و ارقام مربوط به مصرف آفت‌کش‌ها و مواد شیمیایی متفاوت است، تصریح کرد: 25 هزار تن رقمی است که اعلام می‌شود، اما با توجه به بحث قاچاق سموم به نظر می‌رسد که این رقم بیشتر است.

وی عنوان کرد: مواد شیمیایی و آفت‌کش‌ها در محصولات غذایی خام یا فرآوری شده باقی مانده بر جای میگذارد که با مصرف مواد غذایی این باقیمانده سموم وارد بدن انسان می‌شود.

احمدی اذعان داشت: خلاء قانونی در زمینه استفاده از آفت‌کش‌ها و مواد شیمیایی در کشور وجود دارد و هیچ سازمانی به صورت مشخصی بر محصولات کشاورزی از زمان تولید در مزرعه تا رسیدن به دست مصرف کننده نظارت نمی‌کند.

وی ابراز داشت: در بعضی از کشورها قوانین مربوط به استفاده از آفت‌کش‌ها بعد از قوانین جرم و جنایت و مالیات قرار دارد و یکی از قوی‌ترین قوانین موجود در این کشورها به شمار می‌رود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول