اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهره برجسته علمی آسیا:

سم‌های کشاورزی سرطان‌زا هستند

خبرگزاری فارس: دارنده 2 مدال طلای علمی از کشور هندوستان گفت: استفاده از سموم کشاورزی موجب بروز بیماری‌های سرطانی و نارسایی‌های فیزیولوژیکی می‌شود.

سم‌های کشاورزی سرطان‌زا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، غلامرضا عباس‌زاده چهره برجسته علمی کشورمان اظهار داشت: در دوران تحصیل در مقطع دکترا در موسسه تحقیقات کشاورزی هندوستان موفق به کسب رتبه برتر این مرکز شدم.

وی افزود: موسسه تحقیقات کشاورزی هندوستان پیشرفته‌ترین مرکز آموزش عالی در این کشور بوده و متقاضیان بسیاری دارد که هر ساله فقط 230 تا 250 دانشجو را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا از سراسر جهان پذیرش می‌کند.

عباس‌زاده بیان داشت: استفاده از سموم کشاورزی موجب بروز مشکلات بسیاری از جمله بیماری‌های سرطانی و نارسایی‌های فیزیولوژیکی در انسان‌ و دیگر موجودات زنده می‌شود که با توجه به این مسئله، تحقیقاتی را در زمینه کاهش اثر سموم در هندوستان انجام دادم.

وی تصریح کرد: یکی از گیاهان هندی را برای انجام تحقیق انتخاب کرده و به مدت یک سال زیر نظر یکی از دانشمندان هند در آزمایشگاه شیمی بر روی این تحقیق کار کردم.

عباس‌زاده خاطر نشان کرد: پس از یک سال فعالیت پژوهشی، موفق به کشف سه ترکیب خالص این گیاه شدم و توانستم نقش آفت‌کشی این ترکیب‌ها را مشخص کنم.

وی عنوان کرد: کاهش مصرف سم‌ها می‌تواند نقش مهمی در کاهش بیماری‌ها داشته باشد.

عباس‌زاده از دریافت مدال طلای شایستگی علمی موسسه تحقیقات کشاورزی هندوستان خبر داد و گفت: این مدال را از دست نخست‌وزیر هندوستان دریافت کردم و یک مدال دیگر نیز برای انجام کار تحقیقاتی در این کشور به دست آوردم.

این چهره برجسته علمی کشورمان، لطف الهی، دعای خیر والدین و صبر و شکیبایی همسرش را از جمله علت‌های کسب موفقیت‌های خود برشمرد و افزود: همسرم در انجام فعالیت‌های تحقیقاتی در هندوستان با من همکاری می‌کرد.

عباس‌زاده حمایت دولت از پژوهشگران را ضروری دانست و ابراز داشت: تولید سم‌های مفید کشاورزی در کشور نیازمند دانش بومی است.

انتهای پیام/ج۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول