اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

40درصد برق تولیدی خوزستان مازاد است

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: استان در تأمین برق مردم دغدغه‌ای ندارد و 40درصد برق تولیدی مازاد بوده که به خارج از استان ارسال می‌شود.

40درصد برق تولیدی خوزستان مازاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ‌سید جعفر حجازی شامگاه گذشته در نخستین نشست شورای برنامه ریزی استان در سال 91 با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور، اظهار کرد: از دستاوردهای سال جهاد اقتصادی می‌توان به رشد 35 درصدی صادرات نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد، در حالی که در حالت عادی و سال‌های پیش، رشد صادرات هشت درصد بود، در بخش واردات نیز به‌طور متوسط سالانه دو تا چهار درصد کاهش داشتیم اما این میزان در سال جهاد اقتصادی به 11 درصد رسید و مدیریت واردات نیز در کشور اعمال شد.

وی افزود: خوزستان در تحقق اهداف سال جهاد اقتصادی نقش موثری داشت و این موضوع در کسب رتبه نخست در تولید محصولات کشاورزی و رتبه دوم در تولید ناخالص داخلی در کشور قابل توجه است.

استاندار خوزستان ادامه داد: رشد صادرات استان نیز در این سال چشمگیر بود به طوری که با وجود برخی اشکالات آماری و نبود برخی آمار‌ها، این میزان 14 درصد اعلام شد در حالی که در صورت جمع‌آوری آمار دقیق تا 20 درصد نیز قابل محاسبه است.

وی ارتقا از رتبه 23 به 11 کشوری در بخش حمل و نقل،‌ ارتقا در بخش‌های فرهنگی، دینی و مذهبی، کسب‌ رتبه نخست در صادرات غیر نفتی، صادرات به ارزش یک میلیارد دلار به عراق و ارتقا در شاخص‌های امنیت اجتماعی را از جمله موفقیت‌های استان در سال گذشته عنوان کرد.

حجازی با اشاره به عملکرد استان در سال 90 ادامه داد: اعتبارات سال 89، دو هزار و 181 میلیارد تومان بوده که این رقم در سال 90 به دو هزار و 298 میلیارد تومان رسید، البته این میزان اعتبارات بدون احتساب منابع داخلی شرکت‌ها، کمک‌های مالی و اوراق مشارکت بوده که با اعتبارات سایر استان‌ها قابل مقایسه نیست.

وی اظهار کرد: ‌در سال 90، پنج هزار و 36 پروژه در سطح استان اجرایی شد که حجم اعتبارات در لایحه بودجه 91، 16 درصد افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود که اعتبارات سال 91 به دو هزار و 700 میلیارد تومان برسد و افزایش 30 درصدی داشته باشد.

حجازی با اشاره به مصوبات سفرهای هیئت دولت بیان کرد: 743 مصوبه در سه سفر هیئت دولت به استان به تصویب رسید که 304 مصوبه اجرایی شده و 280 مصوبه در حال اجرا و 159 مصوبه هنوز اجرایی نشده است همچنین از تعداد 159 مصوبه، 100 مصوبه در لایحه بودجه 91 قرار گرفته است.

حجازی گفت: پیش‌بینی ما این است تا سال 91 تمام مصوبات سفرهای هیئت دولت به استان اجرایی شوند.

وی افزود: در جریان‌ سفرهای هیئت دولت پنج هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار جذب شده که این اعتبارات بدون احتساب اعتبارات فاینانس و منابع بانک‌ها بوده است و در صورت محاسبه این اعتبارات، اعتبارات جذب شده استان به 9 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی عنوان کرد: کار ساخت مسکن مهر در قالب 84 هزار واحد مسکونی در استان آغاز شد که ۶۰ هزار واحد آن از لحاظ زیر ساختی پیشرفت خوبی را داشته و 20 هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده که تا پایان شهریورماه قرار است 30 هزار واحد دیگر تحویل شود و تا پایان امسال عمده این 84 هزار واحد تحویل مردم خواهد شد.

استاندار خوزستان با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در استان بیان کرد: در سال جاری پنج هزار میلیارد تومان در طرح‌های مختلف سرمایه گذاری می‌شود که در این زمینه نسبت به سال 84 استان شاهد رشد هفت برابری است.

وی با بیان اینکه استان دغدغه‌ای در تامین برق و گاز مردم ندارد، افزود: 700 میلیارد تومان در بخش اصلاح و توسعه شبکه برق و احداث نیروگاه هزینه شده است و 40 درصد از برق تولیدی خوزستان مازاد بوده و به خارج از استان ارسال می‌شود.

حجازی ادامه داد: استان خوزستان در دوره‌ای طولانی از مشکلات بسیاری رنج می‌برد که اکنون از این مشکلات خارج شده و رو به رشد است.

تودیع و معارفه مدیرکل بازرسی استان از بخش‌های دیگر این جلسه بود. در ادامه این جلسه از زحمات محمد آقاجاری مدیرکل سابق بازرسی استان و فلاح سرپرست این اداره کل تجلیل و غلامحسین کرمی به عنوان مدیر کل جدید بازرسی معرفی شد.

گفتنی است غلامحسین کرمی پیش از این مدیرکل بازرسی استان بوشهر و معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر بوده است.

انتهای پیام/و10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول