اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی استان اردبیل:

اقدام خودسرانه در کشتار دام پیگرد قانونی دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: اقدام خودسرانه کشتار دام و عرضه لاشه بدون بازرسی بهداشتی پیگرد قانونی دارد.

اقدام خودسرانه در کشتار دام پیگرد قانونی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق صالحی عصر امروز در نشست مشترک مسئولان مراکز کشتار با بازرسان در اردبیل اظهار داشت: نظارت بر بهداشت عمومی از طریق نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی در کشتارگاه‌ها، کارگاه‌های بسته‌بندی، مراکز تولید، توزیع و استحصال فرآورده‌های خام دامی از جمله مهم‌ترین وظایف حاکمیتی و استراتژیک دامپزشکی است.

وی وجود لاشه دام بدون مهر بهداشتی دامپزشکی را خلاف موازین قانونی اعلام کرد و افزود: ضرورت دارد هرگونه کشتار قبل و بعد از آن باید مورد بازرسی و معاینه دقیق قرار گیرد تا مبادا گوشت ناسالم وارد چرخه مصرف شود.

صالحی خاطر نشان کرد: هرگونه اقدام خودسرانه در کشتار دام و عرضه لاشه بدون بازرسی بهداشتی علاوه بر تهدید بهداشت عمومی سبب بروز و شیوع انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌شود.

این مسئول در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم چنین اقدامی رخ دهد از تعطیلی مراکز کشتار سنتی و جایگزینی کشتارگاه‌های صنعتی خبر داد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل صدور رأی دستگاه قضایی را مهم‌ترین عامل بازدارندگی در تخلفات بهداشتی دامپزشکی اعلام کرد و خواستار رسیدگی به پرونده‌های ارسالی دامپزشکی به این تشکیلات در اسرع وقت و زمان کوتاه شد.

به گزارش فارس، دادستان دادسرای عمومی و انقلاب خلخال نیز در نشست مشترک با عوامل دامپزشکی این شهرستان اضافه کرد: به پرونده‌های تخلفاتی دامپزشکی به سرعت و جدیت رسیدگی می‌شود.

محمدعلی اسلامی بیان کرد: ارتقای بهداشت عمومی یکی از اصلی‌ترین وظیفه تشکیلات قضایی است و در این زمینه به پرونده‌های ارجاع شده با قاطعیت رسیدگی و رأی نهایی نیز بعد از سپری شدن مراحل قانونی صادر می‌شود.

وی با اعلام این‌که هیچ‌گونه اغماض و چشم‌پوشی در این مورد انجام نشده است، گفت: صیانت از بهداشت عمومی در جامعه از وظایف همگانی است و باید مردم از سلامت دام و فرآورده‌های خام دامی اطمینان و اعتماد کافی و کامل داشته باشند.

اسلامی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی پارس‌آباد افزود: در فواصل زمانی منظم به همراه ضابطان دستگاه قضایی از مراکز تهیه و تأمین فرآورده‌های خام دامی بازدیدهای دوره‌ای و مستمر انجام می‌شود.

وی نقش و تعامل دامپزشکان را در صدور رأی صادره و سرعت عمل بیشتر در ارایه نظرات کارشناسی بسیار مثبت توصیف کرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول