اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان قم:

کشتارگاه صنعتی دام قم تا دو سال آینده راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: کشتارگاه صنعتی و مدرن جاهد با امکانات بسیار گسترده تا دو سال آینده در استان قم به بهره‌برداری می‌رسد.

کشتارگاه صنعتی دام قم تا دو سال آینده راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی رفیعی محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به جمعیت و ظرفیت‌های موجود در استان قم و همچنین تردد زائران در طول سال به قم وجود یک کشتارگاه صنعتی و مدرن با ظرفیت بالا ضروری است.
وی با بیان اینکه کشتارگاه پرتو در قم به دلیل نداشتن پروانه بهداشتی تعطیل شده است، افزود: کشتارگاه شهرداری با توجه به نداشتن پروانه بهداشتی توانسته است با داشتن شاخصه‌‌ها و امکانات بهداشتی، کشتار دام در شرایطی سالم و بهداشتی را در حد نیاز استان برطرف سازد.
مدیرکل دامپزشکی استان قم ادامه داد: کشتارگاه شهرداری با توجه به اینکه به شکل صنعتی طراحی شده است، به علت مجاورت با شهر نمی‌تواند پروانه بهداشتی دریافت کند.
رفیعی محمدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل نداشتن کشتارگاه معتبر و مناسب دیگر در استان،  برای تامین نیاز استان با رفع برخی نواقص از کشتارگاه شهرداری استفاده می‌شود.
وی با بیان اینکه تردد و جابجایی بیش از حد دام از استان‌های دیگر به قم مشکل‌ساز شده است، تصریح کرد: در همین راستا در چهار کیلومتری مجتمع دام‌شهر، کشتارگاه صنعتی و مدرن جاهد در شرف تاسیس است که تاکنون مرحله اول این طرح با انجام زیرسازی‌های مورد نیاز صورت گرفته و تا دو سال آینده به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.
مدیر کل دامپزشکی استان قم اذعان داشت: کشتارگاه صنعتی جاهد در دو طبقه با امکاناتی از قبیل تصفیه فاضلاب، بسته‌بندی گوشت و با ظرفیت کشتار هزار و 200 راس دام سبک و سنگین همراه با ظرفیت آلایش و عرضه به بازار در استان قم راه‌اندازی خواهد شد.
رفیعی محمدی افزود: در 9 ماه نخست سال جاری، یک میلیون راس دام از 23 استان کشور وارد قم شده‌اند که به دلیل بروز بیماری دامی به استان حساسیت وی‍ژه‌ای را ایجاد کرده است.
وی گفت: به منظور حفظ بهداشت و عدم انتقال بیماری‌های دامی از استان‌های دیگر، 880 هزار متر مربع از مراکز دامی استان قم ضدعفونی شده است.  
مدیر کل دامپزشکی استان قم خاطرنشان کرد: با همکاری دستگاه‌ها، پست‌های قرنطینه سیار در استان راه‌اندازی شده است که در حال حاضر دو پست قرنطینه در مبادی ورودی شهر کانون‌ بیماری‌های دامی را کنترل کرده و با استقرار دستگاه جی ای اس عملیات آنالیز صورت می‌گیرد.  
رفیعی محمدی در پایان گفت: استان قم در زمینه ضریب پوشش بیماری دامی (سل و بروسلوز) دارای رتبه بالا در بین استان‌های کشور بوده و در سال جاری 117 هزار آزمایش از دام و طیور در استان صورت گرفته که در شناسایی و پیشگیری از بیماری‌ها تاثیر بسزایی داشته است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول