اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان دهه فجر انجام شد

بهره‌برداری از کشتارگاه صنعتی دام و طیور در اردبیل

خبرگزاری فارس: همزمان با دهه فجر دو باب کشتارگاه صنعتی دام و طیور در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از کشتارگاه صنعتی دام و طیور در اردبیل

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه با صنعتی شدن کشتارگاه‌ها بسیاری از مشکلات بهداشتی برطرف شده و نظارت بهداشتی دامپزشکی با دقت و شدت بیشتری انجام می‌شود دامپزشکی از احداث‌کنندگان کشتارگاه‌های صنعتی و سرمایه‌گذاران این بخش در استان اردبیل حمایت می‌کند.

صادق صالحی با تاکید بر اینکه سیاست‌های سازمان دامپزشکی در راستای کاهش و حذف کشتارهای سنتی و جایگزینی کشتارگاه‌های صنعتی به جای آن است، افزود: کشتارگاه‌های سنتی عاملی تاثیرگذار در شیوع بیماری‌های مشترک و تهدیدی برای سلامت جامعه است و در این راستا در تلاشیم با خارج کردن کشتارگاه‌های سنتی از چرخه فعالیت و تعطیلی آنها طرح تجمیع و ساماندهی کشتارگاه‌های دام در استان را پیگیری کنیم.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل در ادامه از تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی در شهرستان‌های نیر، نمین و سرعین خبر داد و ابراز داشت: کشتار دام‌های این مناطق فقط در کشتارگاه صنعتی اردبیل انجام می‌شود.

این مسئول افزود: در حال حاضر یک باب کشتارگاه صنعتی دام، چهار باب کشتارگاه صنعتی طیور و 10 باب کشتارگاه سنتی در این استان فعالیت می‌کنند که با افتتاح و بهره‌برداری از این کشتارگاه‌ها تعداد کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور در سطح استان به هفت باب می‌رسد.

این مسئول با بیان اینکه در سایر کشتارگاه‌های سنتی برای رفع نواقص و مشکلات بهداشتی اقداماتی نظیر بهسازی و بازسازی انجام شده تا استانداردهای قابل قبول بهداشتی در این کشتارگاه‌ها رعایت شود.

صالحی ابراز داشت: نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌ها و تولید گوشت سالم و بهداشتی از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی است و دامپزشکی حساسیت ویژه‌ای نسبت به این موضوع دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کشتارگاه تازه تاسیس صنعتی دام در زمینی به مساحت 25 هزار متر مربع و زیربنای 4 هزار و 425 متر با ظرفیت کشتار 50 راس دام سنگین و 250 راس دام سبک احداث می‌شود.

همچنین کشتارگاه جدیدالتاسیس صنعتی طیور نیز در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع و زیربنای 2 هزار متر و ظرفیت کشتار 2 هزار قطعه طیور در ساعت در شهرستان پارس‌آباد واقع شده است.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول