اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون خوزستان خبر داد:

ثبت 85 هزار شغل در سامانه اشتغال خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: از ابتدای سال تاکنون 85 هزار و 240 شغل جدید در استان ایجاد و در سامانه اشتغال‌زایی ثبت شده است.

ثبت 85 هزار شغل در سامانه اشتغال خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز سیدخلف موسوی شامگاه شنبه در نشست کارگروه اشتغال استان، اظهار داشت: وضعیت ایجاد اشتغال دستگاه‌ها نیاز به بازنگری مدیران دارد و مدیران باید با ارزیابی و راستی آزمایی آمار ایجاد اشتغال، آنها را وارد سامانه کنند.
وی ضمن ارائه گزارشی از میزان افزایش جذب تسهیلات بنگاه های اقتصادی زودبازده در بازه زمانی دوم تا 16 آذرماه سال جاری، افزود: تعداد طرح‌های تایید شده در بانکها، 26طرح است که 129 فرصت شغلی جدید را ایجاد می کند و تسهیلات مصوب برای این طرح‌ها 17هزار و 296 میلیون ریال است.
وی افزود: تعداد 18 طرح با اعتبار یک هزار و 800 میلیون ریال انعقاد قرارداد شده است که 18 فرصت شغلی جدید را ایجاد می کند.
موسوی بیان کرد: کل مبلغ پرداخت شده به متقاضیان در این مدت 8 هزار و 645 میلیون ریال است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به تعهد و تحقق اشتغال دستگاه های اجرایی در سال 90، بیان کرد: در 9 ماهه سال جاری 85 هزار و 240 شغل در استان ایجاد و در سامانه اشتغال زایی ثبت شد.
وی اشتغال محقق شده بخش مسکن از ابتدای سال تاکنون را نیز 25 هزار و414 نفر شغل عنوان کرد و گفت: میزان تعهد ایجاد اشتغال خوزستان در سال 90، 137هزارو 54 فرصت شغلی تعیین شد که استان ایجاد 151هزارو 166 فرصت شغلی را در سال جاری تعهد کرد، اما تاکنون 61.92 درصد از میزان اشتغال تعیین شده از سوی وزارت کشور توسط استان محقق شد.
موسوی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ستاد ساماندهی مشاغل خانگی گفت: تا 17 آذرماه، تعداد کل پرونده‌های واصله به دبیرخانه مشاغل خانگی 5 هزار و 782 پرونده است که از این تعداد 5 هزار و 343 نفر زن و 439 نفر مرد هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اضافه کرد : 2 هزار و 152 پرونده مجوز به تفکیک دستگاه های اجرایی از ابتدای سال تا به امروز صادر شده است.
وی خاطرنشان کرد: مشاغل خانگی در بخش صنایع دستی، تولید فرش دستباف، تولیدات کشاورزی، دامپروری و شیلات، تولید صنایع غذایی و نساجی، فناوری اطلاعات و فعالیت‌های فرهنگی و هنری تعریف شده و دستگاه‌های مختلف ازجمله میراث فرهنگی، بازرگانی، جهاد کشاورزی، فنی و حرفه‌ای، تعاون، کار و امور اجتماعی، صنایع و معادن، کمیته امداد و بهزیستی از این گروه مشاغل حمایت می‌کنند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول