اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی خبر داد:

اشتغال 4600 خانوار روستایی خوزستان با پرورش گاومیش

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی خوزستان گفت: پرورش گاومیش زمینه اشتغال 4 هزار و 600 خانوار روستایی، تولید 30درصد از محصولات لبنی و 10 درصد گوشت مورد نیاز استان را فراهم کرده است.

اشتغال 4600 خانوار روستایی خوزستان با پرورش گاومیش
 به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خوزستان، محمد مشکورزاده جمعیت گاومیش استان را بالغ بر 14 هزار رأس اعلام کرد و اظهار داشت: جمعیت گاومیش عمدتاَ در شهرستان‌های اهواز، شوش، شادگان، دشت آزادگان، دزفول، شوشتر، هویزه و به صورت محدودتر در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و رامهرمز و در حاشیه تالاب‌ها و رودخانه‌ها مستقر است.
وی قدرت خارقالعاده تحمل شرایط سخت اقلیمی، فقر غذایی، مقاومت در برابر بیماری‌ها، تولید بالای شیر، بالا بودن درصد چربی شیر، کیفیت محصولات لبنی به دلیل فراوانی نسبی عناصر تشکیل دهنده، اقتصادی تر بودن پرورش و نگهداری گاومیش به دلیل عدم نیاز به اصطبل و نوع جیره غذایی را از جمله مزایای پرورش گاومیش در استان ذکر نمود.
مشکورزاده افزود: بالا بردن ظرفیت تولید و استفاده کامل از توانایی ژنتیکی این دام می‌تواند در تامین بخش قابل توجهی از پروتئین حیوانی مورد نیاز استان و همچنین اقتصادی شدن پرورش گاومیش و توسعه آن موثر باشد.
به گفته این مقام مسئول،‌ بیشترین تجمع گاومیش خوزستان در شهرستان‌های دزفول، شوشتر، شوش، اهواز، دشت آزادگان و شادگان است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول