اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون خوزستان خبر داد

تحقق 87 درصدی اشتغال در خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 120 هزار فرصت شغلی در سامانه اشتغال استان ثبت شده است که این رقم تحقق 87 درصدی اشتغال را در پی داشته است.

تحقق 87 درصدی اشتغال در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، سیدخلف موسوی اظهار داشت: براساس مصوبه شورای‌عالی اشتغال کشور، 137 هزار و 654 فرصت شغلی باید در سال 90 ایجاد می‌شد که براساس گزارش سامانه رصد اشتغال تا پایان بهمن‌ماه امسال 120 هزار و 90 فرصت شغلی جدید در استان تحقق یافته که بیش از 87 درصد از تعهد اشتغال استان بوده است

وی هم‌چنین گفت: همه شرکت‌ها باید با نیروهای خود دو گونه قرارداد منعقد نمایند، یکی با عنوان قرارداد کار معین و دیگری قراردادی با عنوان قانون موقت که تابع قوانین و مقررات قانون کار است.

وی افزود: این قراردادها باید به گونه‌ای منعقد شود که اختلاف نظری بین کارگر و مأسسه و دستگاه به وجود نیاید و همه قوانین و مقررات قانون کار را در خود جای دهد.

موسوی هم‌چنین در خصوص عیدی و پاداش نیروهایی که تبدیل وضعیت شده‌اند، گفت  آن دسته از نیروهایی که تبدیل وضعیت شده‌اند عیدی و پاداش آنان همانند سایر کارکنان دولت محاسبه و به حساب آنها واریز خواهد شد، که همان مبلغ 350 هزار تومان خواهد بود، انتظار از مدیران و رئیسان دستگاه‌های اجرایی این است که برای کاهش اعتراض مراجعه کنندگان طبق این مصوبه اقدام شود.

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان خوزستان، میزان افزایش جذب تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی زودبازده از 12 تا 26 بهمن‌ماه را تعداد 33 طرح تأیید شده از سوی بانک‌های عامل اعلام کرد و گفت: تسهیلات مصوب برای طرح‌های تأیید شده که 82 فرصت شغلی ایجاد کرده، مبلغ 48 هزار و 450 میلیون ریال است.

موسوی عنوان کرد: تا پایان بهمن‌ماه سال جاری 22 هزار و 561 پرونده برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به دبیرخانه واصل شده که از این تعداد 3 هزار و 435 نفر از متقاضیان را مرد و 19 هزار و 126 نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/و30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول