اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره تعاون و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد:

تعاونی‌های فراگیر در دهستان‌های شهرستان خلیل‌آباد ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره تعاون و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای قانون بخش تعاون و به منظور بهبود وضع زندگی و شغلی ساکنان در روستاهای مختلف شرکت‌های تعاونی فراگیر در دهستان‌ها تشکیل می‌شود.

تعاونی‌های فراگیر در دهستان‌های شهرستان خلیل‌آباد ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، حسین نوری ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال بخش شش‌طراز که با حضور دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای این بخش برگزار شده بود، اظهار داشت: در راستای حمایت از تولید ملی و اشتغال و فراهم آوردن زمینه مهاجرت معکوس و ایجاد ظرفیت‌های جدید اشتغال برای جوانان و سایر کارجویان در قالب تشکل‌های تعاونی در دهستان‌های این بخش و شهرستان خلیل‌آباد تشکیل می‌شود.

وی در ارتباط با عضویت افراد در این تعاونی‌ها گفت: حداقل 70 درصد اعضاء باید از ساکنان روستایی آن دهستان باشند.

وی بر همکاری فرمانداری و بخشداران و نیز ائمه جماعات و معتمدان محلی برای ایجاد هسته اصلی تأکید کرد و افزود: حداقل تعداد اعضاء برای تشکیل تعاونی 200 نفر عضو است.

نوری در ادامه این جلسه به سیاست سال‌ جاری دولت در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: امسال اعتبارات خوبی به شهرستان اختصاص یافته است که برای طرح‌های نوین کشاورزی پس از تصویب کارگروه کشاورزی شهرستان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی با دعوت از کلیه تعاونگران شهرستان و نیز متقاضیان کار در حرفه کشاورزی به ویژه فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی خواست با مراجعه به این اداره در شهرستان خلیل‌آباد و یا با مراجعه به سایت tkm.mcls.gov.ir ضمن ثبت‌نام از اولویت‌های بخش کشاورزی بیش‌تر مطلع شوند.

وی افزود: در این ارتباط اطلاع‌رسانی بیش‌تر توسط جهاد کشاورزی شهرستان، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای کارگروه کشاورزی با همکاری بخشداران و دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا انجام خواهد شد.

سرپرست اداره تعاون و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد در ادامه به اقدامات انجام شده در بحث مشاغل خانگی شهرستان خلیل‌آباد در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: 3.4 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی این شهرستان در سال گذشته اختصاص یافته بود که پس از ثبت‌نام 3 هزار نفر در سامانه مشاغل خانگی و ساماندهی این تعداد برای 2 هزار و 170 نفر مجوز مشاغل خانگی در رشته‌های مختلف صادر شد.

وی افزود : از این تعداد 900 نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند که تاکنون با پرداخت تسهیلات به 490 نفر نزدیک به 2.5 میلیارد تومان تسهیلات به آنان پرداخت شده است.

سرپرست اداره تعاون و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد گفت: مابقی افراد به مرور زمان توسط بانک‌ها تسهیلات به آنان اعطاء می‌شود.

وی در این جلسه به بحث استفاده کارفرمایان از خدمات بیمه‌ای بند (و) ماده 80 اشاره کرد و گفت: کارفرمایان می‌توانند از مزایای این ماده برای کارگران خود بهره‌مند شوند.

نوری به فرارسیدن هفته جهانی کارگر 5 لغایت 11 اردیبهشت‌ماه اشاره کرد و افزود: برنامه‌های مختلفی در سطح استان و شهرستان‌ها با یاد گرامیداشت سردار رشید اسلام شهید عبدالحسین برونسی برگزار خواهد شد.

اشرفیان بخشدار بخش شش‌طراز در این جلسه گفت: اقتصاد بخش شش‌طراز به باغداری و کشاورزی و دامداری بستگی دارد که در صورت توجه لازم علاقه‌مندان به تشکیل تعاونی، آینده درخشانی پیش روی این بخش است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول