اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران قم خبر داد

تملک 100 درصدی مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص)

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان توسعه و عمران قم گفت: در طول مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص)، صددرصد تملک صورت گرفته و در مجموع بالغ بر 95 درصد تملک اجرایی و عملیاتی شده است.

تملک 100 درصدی مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص)

محمدتقی نادعلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم در خصوص اجرای پروژه بلوار پیامبر اعظم اظهار کرد: پروژه بلوار پیامبر اعظم(ص) به منظور اتصال حرم مطهر(س) و مسجد جمکران در سال 74 توسط وزیر کشور وقت کلنگ‌زنی شد و عملیاتی اجرایی آن آغاز شد.

وی ادامه داد: شهرداری تهران در‌ آن سال به عنوان مجری اجرای عملیات بود، که هفت درصد تملک مسیر انجام و بنا به دلایلی کار متوقف شد و بعد از آن پروژه به شهرداری قم واگذار شد.

مدیر عامل سازمان توسعه و عمران قم گفت: شهرداری قم در طول پنج سالی که مجری کار بود، چند درصد تملک را در مسیر اجرایی کرد و با توجه به بودجه و اعتباری که پروژه به آن نیاز داشت، تحرک زیادی صورت نگرفت.

نادعلی بیان داشت: در سال 87 به دستور استاندار وقت سازمان توسعه و عمران مجددا احیا و متولی اجرای این پروژه شد.

به گفته وی بررسی‌های زیادی شد تا علت اینکه این پروژه موفقیت‌آمیز نبوده است مشخص شود که مهم‌ترین مشکل تامین اعتبار این پروژه است.

مدیر عامل سازمان توسعه و عمران قم اضافه کرد: راهکارهای زیادی برای تامین اعتبار این پروژه در نظر گرفته شد که اعتبارات دولتی از جمله راه‌های در نظر گرفته شده بود.

نادعلی اظهار داشت: با توجه به وضعیت اعتبارات استانی که مبلغ پایینی است، امکان‌پذیر نبود که بتوان از محل اعتبارات دولتی این پروژه را اجرایی و عملیاتی کرد.

وی یادآور شد: راهکارهای دیگر، غیر از اعتبارات دولتی مورد توجه قرار گرفت و محل‌های مختلفی از جمله استفاده از صندوق ذخیره ارزی، تسهیلات دولتی و فروش اوراق مشارکت از اقداماتی بود که در نظر داشتیم برای پیشرفت پروژه عملیاتی کنیم.

مدیر عامل سازمان توسعه و عمران قم تصریح کرد: صندوق ذخیره ارزی با توجه به استفاده‌هایی که از آن شده بود در عمل مورد استفاده قرار نگرفت و مبالغ تسهیلات نیز پایین بود.

نادعلی یادآور شد: در سال 88 از محل فروش اوراق مشارکت اعتبارات این پروژه را عملیاتی کردیم.

وی تصریح کرد: 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت فروخته شد و نخستین دستگاه غیر دولتی که توانست در این سطح اعتبارات اوراق مشارکت را به فروش برساند، سازمان توسعه و عمران شهرداری قم بود.

مدیر عامل سازمان توسعه و عمران قم گفت: با این اقدام سرعت تملک بالا رفت و ظرف مدت کمتر از دو سال، تملک به 90 درصد رسید.

نادعلی تصریح کرد: عرض بلوار در بخش اعظمی از مسیر 100 متر است که از این میزان 36 متر مخصوص پیاده‌رو است.

وی اذعان داشت: در حال حاضر طول مسیر صددرصد تملک شده و در مجموع بالغ بر 95 درصد تملک اجرایی و عملیاتی شده است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول