اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی خبر داد

بهره‌برداری از 14هزار واحد مسکونی روستایی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: تا پایان سال جاری 14هزار واحد مسکونی روستایی در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهره‌برداری از 14هزار واحد مسکونی روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ایوب عزیزی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: از این 14هزار واحد مسکونی، 10هزار واحد در قالب مسکن مهر و 4هزار واحد در قالب نوسازی مسکن روستایی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به نوسازی مسکن روستایی، تصریح کرد: نوسازی مسکن روستایی همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی در قالب طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی آغاز شده است.

این مسئول با بیان اینکه اجرای این طرح از ابتدای سال 84 آغاز شده است، افزود: سهم استان در نوسازی واحدهای مسکونی 7 تا 8هزار مسکن است.

عزیزی اعلام کرد: 66هزار واحد مسکونی از ابتدای اجرای این طرح تا حال سهم استان بود که 60هزار واحد از آن‌ها به بانک عامل معرفی شده‌اند.

وی میزان تسهیلات ارائه شده به این واحدها را 500 میلیارد تومان اعلام کرد.

این مسئول ادامه داد: از 60هزار واحد مسکونی روستایی ذکر شده 47هزار واحد به بهره‌برداری رسیده‌اند و پیش‌بینی می‌شود 10‌هزار واحد دیگر نیز تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

عزیزی افزود: با افتتاح این تعداد واحد روستایی نوسازی شده در مجموع تعداد واحدهای نوسازی شده و به اتمام رسیده استان به 57‌هزار واحد می‌رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال 91 علاوه بر احداث این تعداد واحد مسکونی اجرای 14هزار واحد مسکونی را در استان آغاز کنیم.

عزیزی با بیان اینکه در آغاز طرح نوسازی مسکن روستایی میزان واحدهای مقاوم در استان 14 درصد بود، گفت: با نوسازی که در قالب این طرح انجام گرفته است میزان واحدهای نوسازی شده استان به 37 درصد رسیده است.

وی اعلام کرد: این طرح در سطح تمام شهرهای استان در حال اجراست و برای نظارت بر ساخت آن تکنسین‌های فنی و عمران نیز نظارت دارند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به وجود 201هزار واحد مسکونی روستایی غیرمقاوم در استان در تلاش هستیم 100هزار واحد مسکونی غیرمقاوم را نوسازی کنیم.

عزیزی افزود: در صورت موفقیت در این زمینه شاهد مقاوم بودن 50 درصد از این مکان‌ها در استان می‌شویم.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول