اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌جنوبی:

نگاه دولت به بحث بهداشت موجب تحول در این بخش شده است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: نگاه دولت به بحث بهداشت و درمان موجب تحول بزرگی در این بخش شده است.

نگاه دولت به بحث بهداشت موجب تحول در این بخش شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان‌جنوبی، محمدابراهیم افشاری در جلسه ستاد راهبردی پزشک خانواده خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از سال 84 تا سال 90 طرح پزشک خانواده آغاز شده و در این مدت دولت تنها در سطح یک بیمه روستایی 23 میلیارد تومان اعتبار هزینه کرده است که نشان دهنده نگاه جدی دولت به رفع محرومیت و توجه به مناطق محروم در بخش بهداشت و درمان است.

وی تأمین پزشک متخصص در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت را یکی از مشکلات عمده در استان دانست و تصریح کرد: جمعیت کم، پراکندگی بالا، دوری از مرکز و شرایط اقلیمی موجب شده تا تأمین پزشک در استان با مشکلاتی مواجه شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: با اقدامات خوبی که طی چند سال اخیر در استان صورت گرفته است این مشکل تا حد زیادی مرتفع شد و نارضایتی‌ها در این زمینه به حداقل کاهش یافته است.

افشاری، ارائه مشوق‌های لازم برای نگهداشت پزشک در استان را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: دست‌اندرکاران امر بهداشت و درمان پیشنهادات و طرح‌های کاربردی خود را که دارای خروجی مناسب باشد را ارائه دهند تا تصمیمات لازم برای اجرایی کردن آنها گرفته شود.

وی، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در زمینه اجرای طرح پزشک خانواده را یکی از مهم‌ترین امور در زمینه اجرای درست این طرح دانست و تصریح کرد: این امر باید از طریق رسانه‌های جمعی به نحو مطلوب، موثر و مستمر اطلاع‌رسانی شود تا همه اقشار جامعه در جریان جزئیات اجرای این طرح و چگونگی اجرای آن قرار گیرند تا مشکلات حین اجرای آن به کمترین حد ممکن برسد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی کمک به سلامت عمومی را کمک به افزایش رضایتمندی مردم دانست و گفت: سلامت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه بشری است که امید است مشکلات موجود در این زمینه به حداقل کاهش یافته و بتوانیم به اهداف مورد نظر در این بخش دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول