اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نماینده منتخب مردم انار در مجلس صورت گرفت

افتتاح 4 طرح بهداشتی و خدماتی ‌در انار

خبرگزاری فارس: چهار طرح بهداشتی و خدماتی با حضور نماینده منتخب در شهرستان انار افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

افتتاح 4 طرح بهداشتی و خدماتی ‌در انار

به گزارش خبرگزاری فارس از انار، پیش از ظهر امروز با حضور نماینده منتخب مردم رفسنجان و انار در مجلس نهم، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان و مسئولان شهرستانی چهار طرح خدماتی و بهداشتی در این شهرستان افتتاح شد.

مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ولی‌عصر (عج) دهستان بیاض با تجهیزات کامل‌ در زمینی به مساحت 6 هزار مترمربع با زیربنای 600 مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر 6 میلیارد و 700 میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

از این مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال از سوی خیریه ولی‌عصر (عج) و خیریه فاطمیه دهستان بیاض و 3 میلیارد و 200 میلیون ریال از سوی فنی حرفه‌ای استان پرداخت شده است.

مهدی ابراهیمی‌نژاد مدیرکل فنی حرفه‌ای استان کرمان گفت: این مرکز با 10 رشته شامل تعمیر لوازم خانگی، مکانیک، خیاطی، کامپیوتر، کشاورزی، صنعت ساختمان، ماشین‌آلات کشاورزی، آموزش هتلداری، صنایع دستی، کارآفرینی راه‌اندازی شده و تاکنون ‌یک هزار و 200 نفر در این 10 رشته ثبت‌نام کرده‌اند.

خانه بهداشت دهستان بیاض شهرستان انار نیز امروز با هزینه‌ای بالغ بر 350 میلیون ریال افتتاح شد.

از این مبلغ 200 میلیون ریال از سوی خیریه ولی‌عصر (عج) دهستان بیاض و مابقی از سوی شبکه بهداشت انار تأمین شده که با راه‌اندازی این مرکز یک هزار 500 نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

افتتاح داروخانه امین شهر انار با زیربنای 65 مترمربع و هزینه‌ای بالغ بر 950 میلیون ریال از دیگر طرح‌های مورد افتتاح امروز است.

این داروخانه با تجهیزات کامل است که 250 میلیون ریال آن از سوی خیریه حاج میرزاعلی رشیدی و مابقی از سوی بخش خصوصی راه‌اندازی شده که ‌ این داروخانه حدود 5 هزار نفر را پوشش می‌دهد.

همچنین امروز کلنگ احداث سالن چند منظوره و مجموعه آموزشی مرکز اورژانس ولی‌عصر (عج) انار با زیربنای 350 مترمربع با اعتبار اولیه یک میلیارد و 150 میلیون ریال از اعتبارات دولتی به زمین زده شد.

حسین آذین نماینده منتخب مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: اگر بخواهیم این شهرستان توسعه پیدا کند، باید همگی دست به دست هم بدهیم و از هر ظرفیت این شهر استفاده کنیم.

وی در راه‌اندازی بخش‌های صنعت در این شهرستان و راه‌اندازی دانشکده اقماری تأکید کرد.

آذین در ارتباط با راه‌اندازی مراکز فنی و حرفه‌ای را بسیار مؤثر دانست و افزود: امروزه آموزش فنی از بعضی فعالیت‌های دانشگاهی هم مهم‌تر است که با افتتاح این مرکز فنی و حرفه‌ای در این دهستان بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

مجید اعتمادی فرماندار انار نیز در این آیین از کسانی که در راه‌اندازی مرکز فنی و حرفه‌ای این دهستان به ویژه خیریه ولی‌عصر (عج) بیاض تقدیر کرد و گفت: بحث آموزش مراکز فنی و حرفه‌ای را بسیار مؤثر دانست و یکی از با ارزش‌ترین کار نیروی انسانی است.

وی افزود: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی باید با تمام توان سعی کنیم از تولیدات خود استفاده کنیم، حتی اگر اجناس خارجی بهتر هم باشد ما باید از تولیدات خود که منشاء آن از همین فنی و حرفه‌ای‌ها است، بهره ببریم.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول