اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی عنبرآباد خبر داد

احیای 200 هکتار پروژه‌های اصلاح مراتع در عنبرآباد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری عنبرآباد گفت: احیای پروژه‌های اصلاح مراتع در سطح 200 هکتار منابع طبیعی عنبرآباد انجام شده است.

احیای 200 هکتار پروژه‌های اصلاح مراتع در عنبرآباد

رضا ناصری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در عنبرآباد اظهار داشت: حفظ منابع طبیعی مانند جنگل و مراتع یک مسئله تجملاتی نیست، بلکه امری حیاتی و از اولویت‌های توسعه پایدار است.

وی افزود: ارزش و فواید منابع طبیعی به عنوان بستر حیات، پشتوانه تولید کشاورزی و امنیت غذایی، بسیار بااهمیت است.

ناصری تصریح کرد: پیشگیری از سیل و تولید پایدار آب در طبیعت سبب توسعه پوشش گیاهی است.

وی ابراز داشت: با توجه به ارزش گیاهان دارویی مراتع در تولید داروهای گیاهی، از آن‌ها به عنوان جایگزین مناسب داروهای شیمیایی استفاده می‌شود.

ناصری عنوان کرد: حفظ و تعادل اکولوژیک، ایجاد منظره و چشم‌انداز طبیعی و کمک به گسترش تفرجگاه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری از جمله مزایای توسعه منابع طبیعی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عنبرآباد با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های اجرا شده این نهاد گفت: احداث دیوار ساحلی روستای توکل‌آباد از اعتبارات استانی، عملیات سنگ و سیمان روستای در چشمه و عملیات خاکی نیمه تراکمی روستای پشت کوه دوساری از محل دو درصد در آمد نفت و گاز از جمله این پروژه‌ها است.

ناصری بیان داشت: اجرای پروژه‌های جنگل‌کاری در سطح 40 هکتار در روستای عبدآباد، احیای پروژه‌های اصلاح مراتع در سطح 200 هکتار و همچنین احداث کمربند حفاظتی به طول چهار کیلومتر در مستثنیات و اراضی ملی در منطقه شاهمردانی از جمله این پروژه‌ها است.

وی گفت: مجموعاً میزان اعتبارات این پروژه‌ها 3 هزار و 80 میلیون ریال است که از این میزان 2 هزار و 640 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و دو درصد درآمد نفت و گاز و 440 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی تأمین شده است.

ناصری با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود»، عنوان کرد: ارائه راهکارهای لازم در زمینه جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی می‌تواند در این امر مؤثر باشد.

وی اذعان داشت: در این راستا اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عنبرآباد اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی در سطح روستاها با عنوان «عهد و پیمان با طبیعت و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی» کرده است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول