اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برپایی نمایشگاه یاس کبود در استان البرز

خبرگزاری فارس: به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری دخت نبی مکرم اسلام(ص) از فردا نمایشگاه ویژه‌ای تحت عنوان یاس کبود در شهرستان نظرآباد استان البرز دایر خواهد شد.

برپایی نمایشگاه یاس کبود در استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، این نمایشگاه از سی و یکم فروردین‌ماه تا ششم اردیبهشت سال جاری دایر بوده و از ساعت 18 الی 23 پذیرای عاشقان ولایت و سوگواران فاطمه‌زهرا(س) است.

نمایشگاه یاس کبود در استان البرز با تلاش و همکاری هیئت محبان امام حسین(ع) استان البرز آماده شده و براساس برنامه‌ریزی مسئولان برگزاری نمایشگاه فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی متعددی در حاشیه برگزاری نمایشگاه انجام می‌شود.

در همین رابطه علی ساری مدیر نمایشگاه فوق در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در نظرآباد اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب اسلامی بارها تأکید فرموده‌اند که در شرایط فعلی و با افزایش تهاجم فرهنگی دشمن، باید نسل جوان کشور را بیش از گذشته با آموزه‌ها و فرهنگ غنی اسلامی و شیعی آشنا کنیم.

وی تصریح کرد: در همین رابطه هیئت محبان امام حسین(ع) استان البرز فعالیت متعددی برای تحقق منویات ولی‌امر مسلمین انجام داده و هدف ما آماده کردن جوانان و خانواده‌ها برای رویارویی و مقابله با تهاجم فرهنگی افسارگسیخته غرب است.

* راه‌اندازی 4 غرفه اصلی در نمایشگاه یاس کبود

مدیر نمایشگاه یاس کبود در ادامه به فعالیت‌های این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: چهار غرفه اصلی در نمایشگاه امسال یاس کبود طراحی شده است که در هر کدام از آنها فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی با محوریت اندیشه و زندگی دخت مکرم پیامبر گرامی اسلام(ص) انجام می‌شود.

ساری ادامه داد: غرفه نخست تحت عنوان فاطمه فاطمه است بوده و در آن توسط دانشمندان و علمای دینی ابعاد زندگی حضرت زهرا(س) برای اقشار مختلف و با هر ظرفیت سنی و علمی تشریح داده می‌شود.

به گفته وی غرفه‌ای اختصاصی برای کودکان و نوجوانان در این نمایشگاه دایر می‌شود که در آن اندیشمندان با زبان ساده و شیوا تعالیم دین مبین اسلام و زندگی نامه حضرت زهرا و امیرالمؤمنین علی(ع) را به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهند.

ساری خاطرنشان کرد: یک غرفه مهم دیگر این نمایشگاه مربوط به پرسش و پاسخ‌های مذهبی است و در این غرفه به سؤالات افراد به ویژه جوانان از سوی علماء و دانشمندان دینی پاسخ داده خواهد شد.

وی تأکید کرد: هدف از دایر کردن این غرفه، پاسخ‌گویی به شبهات نسل جوان و تشریح تهاجم فرهنگی دشمن و آماده‌سازی ذهن آنان برای مقابله با این تهاجم است.

* معرفی برخی از شهدای نظرآباد در نمایشگاه یاس کبود

مدیر روابط عمومی هیئت محبان امام حسین(ع) استان البرز با اشاره به فعالیت نظرآباد به ویژه شهدای شهرک سیدجمال‌الدین این شهرستان به نسل جوان معرفی خواهد شد.

ساری با بیان اینکه نمایشگاه فوق به صورت مردمی برگزار می‌شود، گفت: مسئولان و مدیران استان و شهرستان نظرآباد و دستگاه‌های مختلف، حتی نهادهای متولی امور فرهنگی دخالتی برگزاری این نمایشگاه یاس کبود ندارند.

وی افزود: این نمایشگاه در شهرستان نظرآباد، شهرک سیدجمال‌الدین، میدان استاد شهریار و حسینیه و مجتمع فرهنگی قمر بنی هاشم‌(ع) از ساعت 18 روز سی و یکم فروردین و به مدت یک هفته دایر خواهد شد.

ساری در پایان اعلام کرد: مراسم سوگواری دهه دوم فاطمیه نیز هم‌زمان با نماز مغرب و عشاء در محل نمایشگاه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول