اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افتخاری دیگر برای سینمای اردبیل

دریافت نشان سلطنتی کانادا برای فیلم " خانه‌ام ابری است"

خبرگزاری فارس: فیلمساز و کارگردان مشهور اردبیل گفت: فیلم "خانه‌ام ابری است" نشان سلطنتی جشنواره بین‌المللی فیلم کانادا را دریافت کرد.

دریافت نشان سلطنتی کانادا برای فیلم " خانه‌ام ابری است"

کریم عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در این جشنواره با به نمایش درآمدن فیلم "خانه‌ام ابری است" از اردبیل این فیلم موفق شد نشان سلطنتی را دریافت کند و در کنار استقبال مردمی از این فیلم افتخاری دیگر برای این استان رقم بخورد.

وی تصریح کرد: این فیلم بیش از این در جشنواره کلمبوس، جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه، بخش بین‌المللی جشنواره فیلم آسیا و همچنین جشنواره رویش در ایران جوایز و افتخاراتی را به دست آورد.

این فیلمساز اردبیلی یادآور شد: این فیلم با حضور در 25 جشنواره به نمایش در‌آمده و در اکثر جشنواره‌هایی که حاضر شده نشان و جایزه معتبر گرفته است.

عظیمی در مورد موضوع فیلم نیز گفت: فیلم "خانه‌ام ابری است" حکایت پیر‌مردی است که دم مرگ سعی می‌کند از انسان‌های در آستانه مرگ فیلمبرداری کند و در مراسم تدفین آنها این فیلم‌ها را به نمایش بگذارد.

وی بیان داشت: این فیلم 12 دقیقه‌ای روایت آرزوها و آمال انسان‌ها قبل از مرگ است.

فیلمساز اردبیلی با قدردانی از عوامل تهیه این فیلم ادامه داد: فیلمبرداری این فیلم کوتاه توسط فرشید علیزاده و بازیگری آن توسط نادر مهدیلو و احمد پور‌احسان به همراه ولایت خوبدل انجام شده است.

عظیمی خاطرنشان کرد: تدوین این فیلم را محسن جعفری انجام داده و نویسنده و کارگردان آن نیز کریم عظیمی بوده است.

وی در مورد آخرین تولید خود با نام "هبوط" نیز ابراز داشت: فیلم "هبوط" برای جشنواره کانادا انتخاب شده و قرار است در ماه‌های آینده در این جشنواره به نمایش گذاشته شود.

فیلمساز اردبیلی در مورد سریال "هتل قوجالار" آخرین ساخته خود برای سیمای سبلان نیز گفت: بینندگانی که این سریال را مشاهده کرده‌اند از فیلمبرداری و نمایش چهره شهری اردبیل با شکل و شمایلی متفاوت ابراز رضایت کرده و در کنار آن از داستان‌های تعریف شده نیز استقبال کردند.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در حال حاضر مقدمات تولید و فیلمبرداری سریال "تور" را انجام می‌دهیم که امیدواریم برای پخش از سیمای سبلان آماده شود.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول