اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان:

شهرداری به انعقاد تفاهمنامه با صنعت، معدن و تجارت پاسخ نمی‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: شهرداری به انعقاد تفاهمنامه با صنعت، معدن و تجارت پاسخ نمی‌دهد.

شهرداری به انعقاد تفاهمنامه با صنعت، معدن و تجارت پاسخ نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدمهدی فرشچی‌موحد، صبح امروز سه‌شنبه، در اجلاس ماهانه مجمع امور صنفی همدان با بیان اینکه روند کار مجامع امور صنفی همدان، روند رو به رشدی است به گلایه‌مندی اصناف از شهرداری اشاره و اظهار کرد: شهرداری باید تفاهم و تعامل ویژه‌ای با مجامع امور صنفی همدان داشته باشد.

وی با بیان اینکه بازار و اصناف همدان در تمام عرصه‌ها نظیر پیروزی انقلاب، زمان جنگ، بازسازی و هدفمندی یارانه‌ها امتحان خود را به خوبی پس داده است، گفت: بر این اساس جا دارد که خواسته‌های این قشر را در همدان برآورده کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام در همدان، ابراز داشت: خوشایند نیست که همدان بلوارهایی داشته باشد که از زمان مرحوم بهنامجو کاری در ارتباط با آنها نشده باشد نظیر بلوار بهشت که شهرداری محترم هیچ فعالیتی در این زمینه نداشته است.

وی عنوان کرد: تفاهمنامه‌ای را تنظیم کردیم که شخصاً به شهردار گفتم که هر خواسته‌ای که شما دارید بنویسید تا این تفاهمنامه را برای پیگیری امور امضا کنیم اما به رغم پیگیری‌های بسیار، تا امروز موفق به این کار نشده‌ایم شاید بحث سلایق شخصی یا منفعت شهر باشد، نمی‌دانم به هر حال برای ما روشن نیست که چرا موضوع مشخص نمی‌شود.

فرشچی‌موحد اضافه کرد: چرا هر روز ما شاهد ساخت پاساژهای مختلفی مثل برج سعیدیه هستیم که ترافیک سنگینی را بر این منطقه بار می‌کند در حالی که حتی یک واحد صنفی این برج هم پروانه کسب ندارد.

وی ادامه داد: پاساژ الماس نیز از دیگر موارد دارای مشکل است که این مهم نیز به مانند سایر موارد، نیازمند انعقاد تفاهم با شهرداری است اما توجهی در ارتباط با ایجاد این تفاهمنامه انجام نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه پاساژهایی چون "مهستان" و "برج آریان" نیز پروانه کسب ندارد، با بیان اینکه چرا آقایان از شهرداری در کمیسیون نظارت شرکت نمی‌کنند، عنوان کرد: چطور می‌شود این تفاهمنامه در استان‌های همجوار اجرایی می‌شود اما تا به همدان می‌رسد، سد بزرگی دارد؟

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به بحث اشباع واحدهای صنفی و با بیان اینکه اگر صنفی بی‌رویه رشد کند، دچار چالش می‌شود، تصریح کرد: در همدان باید شهرک‌های صنفی شکل بگیرد که این مهم نیز نیازمند توجه شهرداری است.

فرشچی‌موحد، انتقال صنوف آلاینده را در همدان از دیگر درخواست‌های اصناف دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهره ورودی‌های شهر ما مورد نقد قرار گرفته که باید با مشارکت اتحادیه‌های ذی‌ربط و تعامل با شهرداری بازسازی شود.

وی با اشاره به مکان‌یابی و تصویب مکان میدان بار همدان، متذکر شد: با انتخاب مکان میدان بار کار تمام نمی‌شود چرا که باید شاهد آن باشیم که با پیگیری و مساعدت‌های لازم، شهری در خور شأن دارالمؤمنین ساخته شود که این مهم نیازمند تعامل و همکاری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان در پایان سخنان خود ایجاد مجتمع اداری مجامع امور صنفی همدان، ساماندهی صنوف بدون پروانه کسب همدان را از جمله نیازهای اساسی همدان دانست و با اشاره به طرح اصلاح قانون نظام صنفی، تصریح کرد: این مهم سال‌ها راکد باقی مانده که باید مورد توجه قرار گرفته و اصلاح شود.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول