اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف افزایش سطح روابط اقتصادی، علمی و فرهنگی

کربلا و چهارمحال و بختیاری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس استان کربلا و استاندار چهارمحال و بختیاری به‌ منظور افزایش سطح روابط اقتصادی، علمی، فرهنگی و مناسبات مذهبی بین دو استان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

کربلا و چهارمحال و بختیاری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، استاندار چهارمحال و بختیاری بعدازظهر امروز در نشست دو جانبه رئیس مجلس استان کربلا و هیئت همراه با مدیران، صنعتگران، تجار و بازرگانان این استان، اظهار داشت: به‌ منظور افزایش سطح روابط اقتصادی، علمی، فرهنگی و مناسبات مذهبی بین دو استان با استفاده از امکانات و زیرساخت‌های موجود و مشترکات فرهنگی، تاریخی و مذهبی دو کشور عراق و ایران و به‌ویژه در استان کربلای معلی و چهارمحال و بختیاری این تفاهم‌نامه همکاری منعقد شد.

علی‌اصغر عنابستانی با اشاره به مفاد این تفاهم‌نامه همکاری، گفت: بر اساس این قرارداد طرفین قصد دارند همکاری‌های خود را در دو استان طی یک برنامه کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت در زمینه‌های مختلف به سرانجام رسانند.

وی ادامه داد: با امضای این تفاهم‌نامه زمینه صادرات و ارائه خدمات فنی مهندسی به‌ ویژه در زمینه صنعت ساختمان، آب و مهندسی برق به‌منظور توسعه زیرساخت‌های بخش‌های مختلف در استان کربلا فراهم خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ایجاد زیرساخت‌های لازم به‌ منظور انجام پروازهای مستقیم بین فرودگاه‎‌های شهرکرد و کربلا را از دیگر برنامه‌های این نشست همکاری برشمرد و گفت: ایجاد زمینه لازم برای آموزش نیروی انسانی و بهره‌وری بهینه از منابع آب و خاک و انتقال تجربیات در بخش کشاورزی به استان کربلا از دیگر بندهای این تفاهم نامه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری آمادگی پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی را دارد، گفت: استان چهارمحال و بختیاری آمادگی لازم برای تأسیس واحدهای وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان را در استان کربلا به شرط فراهم کردن زیرساخت‌های لازم توسط طرف عراقی دارد.

عنابستانی ادامه داد: همچنین شرکت‌های زیارتی و گردشگری دو استان آمادگی لازم را به‌ منظور ایجاد شرایط مناسب اقامتی، تفریحی و زیارتی در استان‌های کربلا و چهارمحال و بختیاری با هدف تبادل توریست و زائران عتبات عالیات دارد.

وی اضافه کرد: بر اساس این تفاهم‎نامه استان چهارمحال و بختیاری آمادگی لازم را در راستای پذیرش تورهای زیارتی شهروندان عراقی عازم مشهد مقدس برای اقامت کوتاه مدت در استان و بازدید از جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و گردشگری در مسیر رفت و برگشت اعلام و در این راستان شرایط لازم را فراهم می‌کند.

عنابستانی از نامگذاری یکی از خیابان‌های شهرکرد به نام خیابان کربلای معلی خبر داد و گفت: بر این اساس روند خواهر خواندگی بین شهر کربلای معلی و شهرکرد با حضور شهرداران هر دو شهر در آینده‌ای نزدیک برای تصویب نهایی پیگیری خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: استان چهارمحال و بختیاری آمادگی لازم را به ‌منظور برگزاری نمایشگاه کالاهای تولیدی خود در استان کربلا اعلام و طرف عراقی متعهد می‌شود مقدمات و زیرساخت‌های لازم برگزاری نمایشگاه مربوط به تولیدات استان چهارمحال و بختیاری را حداقل یک بار در سال فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: استان چهارمحال و بختیاری نیز آمادگی خود را برای برگزاری هرگونه نمایشگاه اعم از نمایشگاه عرضه محصولات اقتصادی توسط استان کربلا در این استان اعلام می‌کند.

نشست دو جانبه رئیس مجلس استان کربلا و هیئت همراه با  استاندار، مدیران، صنعتگران، تجار و بازرگانان چهارمحال و بختیاری با هدف ارتقای سطح مبادلات تجاری و صنعتی بین دو استان کربلا و چهارمحال وبختیاری امروز در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول