اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

مساجد کانون‌های آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی برای مردم است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم گفت: مساجد مراکز آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی برای مردم و کانون‌های مبارزه با ظلم و استکبار است.

مساجد کانون‌های آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی برای مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی امشب در دیدار رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور اظهار داشت: فضیلت و اهمیت مساجد باید برای مردم تبیین و شناسانده شود، زیرا دریافت نور اسلام و اهل بیت(ع) در مساجد و مشاهد مقدس امکانپذیر است.

وی با بیان اینکه باید جایگاه و شأن والای مساجد را به خوبی بدانیم و برای مردم به صورت روشن و مشخص ارائه دهیم، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم از نور الهی در برابر ظلمت و جهل و کفر برخوردار شویم، باید هر چه بیشتر با مساجد مانوس شویم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه همه ارزش‌ها و فضایل باید از مساجد سرچشمه بگیرد، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام، ائمه اطهار و بزرگان دین، با توجه به جایگاه معنوی و اجتماعی که مساجد در نظام اسلامی دارد، بر تعظیم و تکریم مساجد بسیار تاکید کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: رمز و راز عظمت مساجد بر‌اساس خون پاک ائمه اطهار(ع) و شهیدان شکل گرفته است و فضایل و جایگاه ارزشمندی برای حضور در مساجد و عبادت در مساجد ذکر شده است و مساجد همواره از جایگاه محوری در نظام اسلامی برخوردار بوده‌اند.

آیت‌الله نوری‌همدانی بر ضرورت جذاب بودن فضای مساجد برای حضور پرشور مردم به ویژه جوانان تاکید کرد و گفت: فضای مساجد را می‌توان با بهره‌مندی از هنر اسلامی و استفاده کردن از روایات و احادیث چهارده معصوم(ع) به ویژه در مسایل سیاسی و اجتماعی جذاب بسازیم.

وی با بیان اینکه مساجد باید کاملا پاکیزه و آراسته بوده و نباید برای مردم خسته کننده باشند، اظهار داشت: ائمه جماعات نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در رشد و گسترش معنویت در جامعه بر عهده داشته و هرچه ائمه جماعات به فضایل اخلاقی آراسته بوده و با مردم ارتباط بهتری داشته باشند، مردم و جوانان هرچه بیشتر برای حضور در مساجد و ذکر و یاد خداوند متعال مشتاق خواهند بود.

این مرجع تقلید همچنین مساجد را مراکز آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی برای مردم و کانون‌های مبارزه با ظلم و استکبار عنوان کرد و افزود: مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان باید در مساجد، ایستادگی و پایداری در برابر کفار و ظالمان را بیاموزند.

وی خاطرنشان کرد: در مساجد باید قفسه‌هایی برای نگهداری کتاب‌های ارزشمند علاوه بر قرآن و کتب ادعیه، همچون صحیفه نور امام راحل(ره) و سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب اسلامی تعبیه شود تا مردم در زمینه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی به رشد و بالندگی دست یابند.

آیت‌الله نوری‌همدانی اظهار امیدواری کرد: مسئولان امر باید با ذوق و سلیقه و با همت و تلاش مضاعف برای عظمت مساجد که همانا عظمت اسلام و انقلاب را به دنبال دارد، گام‌های موثری برداشته و برنامه ریزی‌ها را با جدیت پیگیری کنند.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول