اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

مجمع خیرین و بانیان مسجدساز در اردبیل تشکیل شد

خبرگزاری فارس: برای نخستین بار در کشور مجمع خیرین و بانیان مسجدساز در استان اردبیل شکل گرفت.

مجمع خیرین و بانیان مسجدساز در اردبیل تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز در شهر اردبیل و به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار شد، رئیس مجمع خیرین مسجدساز استان اردبیل اظهار داشت: این مجمع با هدف توسعه و نوسازی مساجد، بقاع متبرکه و اماکن زیارتی شکل گرفته و انتظار می‌رود با همراهی خوب خیرین و نیکوکاران سالانه شاهد ساخت مساجد آبرومند در سطح استان باشیم.

احمد نوبخت تصریح کرد: به همت خیرین و بانیان مسجدساز استان عملیات احداث هشت باب مسجد آغاز شده و در مناطق محروم و روستایی نیز قرار است 10 باب مسجد احداث و راه‌اندازی شود.

وی توصیه قرآن کریم را نیز برای عمران و آبادانی مساجد و تلاشگران این عرصه یادآور شد و خاطر نشان کرد: کار خیر و نیکی که در استان شروع شده است به سرعت در دیگر مناطق نیز نهادینه شده و اسباب شکل‌گیری مجمع خیرین مسجدساز فراهم می‌شود.

نوبخت اضافه کرد: در تلاش هستیم تا با بهره‌گیری از انسان‌های خیرخواه و نیک‌اندیش در مناطق شهری و روستایی مساجد مورد نیاز را ارزیابی و مورد رصد قرار دهیم و به بهسازی و نوسازی مساجد، امامزاده‌ها و بقاع متبرکه اقدام کنیم.

به گزارش فارس، رئیس مجمع خیرین مسجدساز استان اردبیل این حرکت را در حقیقت آغاز یک تحول جدی در واگذاری امور به خود مردم توصیف کرد و ادامه داد: در توسعه مساجد اگر خود مردم و اهالی روستاها و شهرها مشارکت کنند امر ساخت و ساز مطلوب اتفاق می‌افتد و کمتر شاهد تأخیر و تعلل در ساخت مساجد می‌باشیم.

در این مراسم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل نیز اردبیل را از استان‌های پیشرو در ساخت مساجد و همگامی و مشارکت مردم توصیف کرد و گفت: نقش خیرین در این زمینه بسیار مهم است چرا که حمایت مادی و معنوی آنها سبب می‌شود تا در این عرصه ساخت و ساز کیفی‌تر و با مراقبت بیشتر از لحاظ تأمین مالی انجام شود.

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری افزود: در کنار مساجد باید از ظرفیت و توان خیرین در ساخت و توسعه بقاع متبرکه و امامزاده‌ها نیز استفاده کنیم چرا که این مکان‌ها در ایام مختلف سال پذیرای خیل عظیمی از علاقمندان، مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

وی تشکیل مجمع خیرین مسجدساز را یک ظرفیت بی‌نظیر در هدایت کمک‌ها و حمایت‌های مردمی توصیف کرد و اظهار داشت: ‌در هر کاری که مردم عاشقانه و عالمانه وارد شدند به یقین آن کارها به سرانجام رسیده و در حوزه دین و معنویت نیز باید از این ظرفیت و توانمندی بهترین بهره را برد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول