اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس اداره اوقاف طبس خبر داد:

اختصاص 20 درصد نیّات واقفان طبس به غدیر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس گفت: حدود 20 درصد از تمام یا بخشی از نیّات واقفان این شهرستان به گرامیداشت عید سعید غدیرخم اختصاص دارد.

اختصاص 20 درصد نیّات واقفان طبس به غدیر
محمدرضا ارغایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس ضمن تبریک عید امامت و ولایت و روز اکمال دین و اتمام نعمت، به بیان برخی از مهمترین اقدامات و برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس به مناسبت دهه ولایت پرداخت و اظهار داشت: حدود 20 درصد از تمام یا بخشی از نیّات واقفان شهرستان طبس به گرامیداشت عید سعید غدیرخم اختصاص دارد که این موضوع نشان‌دهنده عشق و ارادت گذشتگان این سرزمین به ولایت و نیز خاندان عصمت و طهارت(ع) است.
وی بیان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس در دهه ولایت یعنی از عید قربان تا عید غدیر برنامه‌های متعددی اجرا کرد که از جمله آن برگزاری دعای عرفه در اولین روز از این دهه در محل مسجد جامع طبس با حضور امام جمعه، مسئولان و اقشار مختلف مردم طبس، ذبح تعدادی گاو و گوسفند با همکاری متولیان موقوفات و توزیع گوشت بین مؤمنان در روز عید سعید قربان، و دیدار با تعدادی از خانواده‌های شهدای سادات و جانبازان با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان طبس است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس ادامه داد: اعزام قاریان و حافظان برتر قرآن کریم به مرکز استان یزد برای شرکت در مسابقات استانی، غبارروبی بقعه متبرکه امامزاده سید محمدبن جعفر طیار واقع در روستای ازمیغان و عطرافشانی قبور شهدای این روستا، برگزاری دعای کمیل در بقاع متبرکه امامزاده علی دیهوک، سید محمدبن جعفر طیار روستای ازمیغان و شیخ احمدبن اسحاق روستای پیرحاجات، و توزیع مقادیری گوشت و نان بین مؤمنان برای اجرای نیات خیر واقفان نیز از دیگر اقدامات این اداره در دهه ولایت است.
وی همچنین با اشاره به برگزاری همایش روحانیان، مؤذنان، خادمان مساجد و هیئت امنای بقاع متبرکه با حضور امام جمعه دیهوک، فرماندار طبس و جمعی از مسئولان و اعضای شورای اسلامی بخش دیهوک در محل امامزاده علی دیهوک، اضافه کرد: توزیع یک هزار و 300 سبد مواد غذایی شامل ماکارونی و روغن بین مؤمنان در شب عید غدیر، برگزاری مراسم جشن و سرور در محل مسجد جامع، حسینیه عمادالملک و بقاع متبرکه حوزه اوقافی شهرستان طبس در شب عید غدیر و برگزاری مراسم دعای روح‌بخش ندبه و در ادامه جشن و سرور در صبح روز عید غدیر در محل حسینیه سادات مبارزه با حضور اقشار مختلف مردم هم از برنامه‌های اخیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس است.
ارغایی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از میزان سرمایه موقوفات شهرستان طبس پرداخت و یادآور شد: یک‌ سوم از کل 19 هزار و 292 فنجان میاه نهرین طبس، 2 هزار و 785 متر مربع عرصه و اعیان واحدهای تجاری و مسکونی، 439 هزار و 780 مترمربع عرصه تجاری و مسکونی، 164 هزار و 900 متر مربع عرصه اداری و آموزشی، هزار و 500 هکتار اراضی مزروعی و 118 هزار و 600 مترمربع عرصه و اعیان باغات، جزو سرمایه موقوفات شهرستان طبس محسوب می‌شود.
وی افزود: همچنین تعداد 20 پارچه روستای شهرستان طبس به صورت شش دانگ متعلق به موقوفات است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس تعداد کل موقوفات شهرستان طبس را 440 فقره و چهار هزار و 200 بقعه اعلام کرد و گفت: جدیدترین موقوفات در شهرستان طبس به‌‌وسیله رمضانعلی رفیعی و محمدعلی فغانی در سال جاری وقف شده است.
وی با تأکید بر اهمیت و جایگاه سنت حسنه وقف در ادیان مختلف به‌ویژه دین مبین اسلام بیان داشت: وقف صدقه جاریه است و مردم ضمن شناخت این سنت حسنه باید نسبت به احیای آن تلاش کنند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول