اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

فرهنگ فاطمی از کرامت شخصیتی زن در جامعه صیانت می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قروه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، فرهنگ فاطمی را فرهنگ صیانت از کرامت شخصیتی زن در جامعه عنوان کرد.

فرهنگ فاطمی از کرامت شخصیتی زن در جامعه صیانت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه حجت‌الاسلام صفرعلی احیا ظهر امروز در این نشست با اعلام این مطلب اظهار کرد: این فرهنگ متعالی به عنوان الگویی برگزیده در بعد حراست از هویت،آزادی و مقام زن به معنای اصیل آن است که در سایه آن، می‌توان با فرهنگ منحط غرب مقابله کرد.

وی با بیان اینکه در راستای شناخت و معرفت نسبت به حضرت فاطمه (س) و دستیابی به فرهنگ والای فاطمی می‌توانیم دریچه‌های معرفتی خوبی را نسبت به معارف بلند الهی به روی خود باز کنیم، افزود: با مطالعه سیره علمی و عملی حضرت صدیقه طاهره و چشم‌اندازی به سیره سیاسی حضرت که در راستای ارزش‌های اصیل اسلامی به مکتب امامت و ولایت توجه ویژه‌ای داشته و اینکه آرمان‌های جامعه مسلمین باید با هدایت و رهبری امام (ره) میسر شود می‌توان به نکات ارزشمندی دست یافت.

حجت‌الاسلام احیا با اشاره به اینکه از این جهت که حضرت فاطمه (س) در اثبات حق و مقابله علمی و عملی با انحرافات فکری که برای جامعه اسلامی رخ می‌دهد به ما آموختند که باید دفاع عالمانه و جانانه‌ای از حریم امامت و ولایت داشته باشیم.

وی گفت: مسئله دفاع از جایگاه امامت و ولایت در اندیشه فاطمی به عنوان یک وظیفه اجتماعی و یک تکلیف الهی در جامعه مورد توجه قرار می‌گیرد.

امام جمعه قروه تصریح کرد: جوهره اصلی جامعه اسلامی به واسطه جایگاه امامت و رهبری است. بیانات و خطبه حضرت زهرا (س) درباره حرکت انسان‌ها در مقابل وظایف اجتماعی خود و عدم سکون و قیام و ایستادگی در برابر انحرافات فکری بخش مهمی در حیات و فرهنگ فاطمی است.

حجت‌الاسلام احیا در ادامه با اشاره به شعار امسال مبنی بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی بر فرهنگ‌سازی مناسب برای عملی شدن این مهم تاکید و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با بنیانگذاری فرهنگ "ما می‌توانیم" ایران اسلامی را به این خودباوری بزرگ رسانید که امروز در اوج قله‌‌های پیشرفت و استقلال در تمامی ابعاد به معنای واقعی قرار داریم.

 وی همچنین بر لزوم تقویت تشکل‌های قرآنی در اجتماع و نیز پیاده کردن اخلاق و تربیت قرآنی در بطن خانواده و اجتماع تاکید کرد.

فرماندار قروه هم در این نشست با اشاره به اجرای تحقیقات میدانی درباره معضلات فرهنگی شهرستان در بعد اعتیاد و بدحجابی گفت: با بررسی نتایج حاصل از این تحقیقات از ظرفیت علمی مراکز آموزش عالی برای ارائه راهکارهای سازنده استفاده خواهد شد.

نادر فخری از تشکیل کمیته توسعه معارف و برگزاری سلسله نشست‌هایی با محوریت فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری در این شهرستان خبر داد و افزود: پرداختن به شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی سرلوحه این نشست‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول