اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مسجد قبا سنندج:

ادای نماز جماعت در ادارات و مدارس ضروری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مسجد قبا سنندج در همایش نماز در سنندج بر ادای نماز جماعت در ادارات و مدارس تاکید کرد و آن را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر خواند.

ادای نماز جماعت در ادارات و مدارس ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا خلیل آدابی ظهر امروز در همایش نماز که در مدرسه استعدادهای درخشان شهید بهشتی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: عصر امروزی دنیای سواد و تحقیق است و مردم با آگاهی و دانش مسائل را می‌پذیرند.

وی تصریح کرد: هر قشری از مردم امروزه دارای آگاهی و سواد هستند و به جای تقلیدهای کورکورانه به تحقیق و تفحص در موضوعات مختلف می‌پردازند.

وی نماز را مهم‌ترین رکن دین مبین اسلام خواند و عنوان کرد: انسان با خواندن و ادای فریضه واجب نماز صداقت و راست‌گویی خود را در ایمان به اسلام ثابت می‌کند.

امام جمعه مسجد قبا سنندج گفت: خواندن و انجام دادن نماز از کارهای مهم دارای ثواب زیاد و ترک آن نیز از گناهی بزرگ محسوب می‌شود.

آدابی خاطرنشان کرد: نمازی که با خشوع و به دور از عادت و با هدف لقای الهی خوانده شود گناهان انسان را پاک و از بین می‌برد.

وی  خطاب به اولیای دانش‌آموزان بیان داشت: فرزندان خود را با آداب دین اسلام آشنا کرده و آنها را به خواند نماز ترغیب کنید تا در سن بلوغ انجام این فریضه مهم را ترک نکنند.

وی خاطرنشان کرد: ترک نماز در هیچ شرایطی جایز نیست و انسان حتی در زمان بیماری باید این فریضه را به جا آورد.

امام جمعه مسجد قبا سنندج در پایان بر خواندن نماز جماعت در مدارس و ادارات تاکید کرد و افزود: از آنجا که ثواب خواندن نماز به صورت جماعت بیشتر است از این رو باید در مدارس نمازها به صورت جمعی برپا شود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول