اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان شرقی:

برخورد انضباطی در زمینه نماز اشتباه است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان شرقی برخورد انضباطی در زمینه نماز را اشتباه عنوان کرد و گفت: این موضوع باید مبتنی بر آموزه‌های دینی و با ایجاد شوق صورت گیرد به نحوی که اگر در جایی نماز جماعت اقامه نشود احساس خلا به وجود آید.

برخورد انضباطی در زمینه نماز اشتباه است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، احمد علیرضابیگی در آیین تجلیل از فعالان نماز استان، با بیان اینکه همه باید در موضوع نماز احساس تکلیف کنند، اظهار کرد: ورود دولت به مباحثی همچون اقامه نماز و احداث مساجد چه بسا موجب کند شدن روند فعالیت‌ها شود و بار اصلی این امور همچنان باید بر دوش مومنین و مردم قرار گیرد و خود مردم در این راستا احساس مسئولیت کنند.

وی با اشاره به اقدامات استان در زمینه احداث مساجد و نمازخانه‌های مدارس خاطرنشان کرد: باید بهترین مکان‌ها به اقامه نماز اختصاص یابد و با بهره‌گیری از مشارکت و احساس مسئولیت مردم شاهد بناهای باارزش برای تجلی ایمان مردم باشیم.

بیگی با اشاره به اهمیت بالای نماز در اسلام و سایر مکاتب الهی گفت: درک مفاهیم نماز برای همه اقشار جامعه بالاخص جوانان لازم و ضروری است و به عبارتی جوانان باید در موضوع نماز تدبر کنند و آن را با اهمیت بشمارند تا به سعادت دنیا و آخرت نائل شوند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ اقامه نماز در تمام جامعه گفت: سلامت جامعه در گرو پرداختن به موضوع نماز است و به فضل الهی امروز شاهد نهادینه شدن نماز در جمع جوانان و نوجوانان خودمان هستیم.

وی اظهار داشت: کسانی که آراسته به زینت نماز هستند در مقایسه با دیگران به مراتب در مقابل آلودگی‌ها ایمن هستند و باید برای تامین سلامت جامعه به خصوص سلامت اداری موضوع نماز را وجهه همت خویش قرار دهیم.

بیگی برخورد انضباطی در زمینه نماز را اشتباه عنوان کرد و افزود: این موضوع باید مبتنی بر آموزه‌های دینی و با ایجاد شوق و رغبت صورت گیرد به نحوی که اگر در جایی نماز جماعت اقامه نشود احساس خلاء به وجود آید.

در این آیین که نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و معاون ستاد اقامه نماز کشور نیز حضور داشتند، از 20 نفر از مدیران و کارکنان نمونه استان در امر ترویج فرهنگ نماز تجلیل شد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول