اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال همسایگی ایران با کشورهای آلوده به ویروس فلج اطفال

خطر بازگشت ویروس فلج اطفال به اصفهان وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به دلیل همسایگی ایران با کشورهای آلوده به ویروس فلج اطفال، احتمال بازگشت این ویروس به ایران و به ویژه اصفهان وجود دارد.

خطر بازگشت ویروس فلج اطفال به اصفهان وجود دارد

رضا فدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: از آنجایی که دو کشور افغانستان و پاکستان هنوز به ویروس فلج اطفال آلوده هستند و به طور مرتب از این دو کشور به ایران رفت و آمد می‌شود و بیشتر مهاجران از اصفهان می‌گذرند، بنابراین پیش‌بینی بازگشت ویروس فلج اطفال به استان می‌رود.

وی بیان داشت: در زمان حاضر به منظور پیشگیری از بروز مجدد این ویروس دو اقدام در سطح استان اصفهان می‌شود که واکسیناسیون کردن تمام نوزادان متولد شده در ایران و ارائه قطره خوراکی فلج اطفال به کودکان اتباع خارجی طی دو نوبت در سال از این جمله است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه هر ساله در اواخر فروردین و اردیبهشت‌ ماه قطره فلج اطفال به کودکان اتباع خارجی داده می‌شود، افزود: سالانه حدود 20 هزار اتباع خارجی در اصفهان این قطره را دریافت می‌کنند.

وی گفت: قطره فلج اطفال تولید ایران است و از نظر تهیه و هزینه آن ضرر جدی بر حوزه سلامت وارد نمی‌شود.

فدایی با اشاره به اینکه سابقه ریشه‌کنی فلج اطفال در اصفهان به 20 سال قبل برمی‌گردد، ادامه داد: این در حالی است که تا چند سال قبل در استان سیستان و بلوچستان هنوز ویروس فلج اطفال مشاهده می‌شد که هم‌اکنون به طور کامل ریشه‌کن شده است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: سابقه ریشه‌کنی فلج اطفال در استان اصفهان بیش از سایر استان‌های کشور است و این در صورتی که در حال حاضر تمام کودکان متولد شده در ایران 100 درصد در مقابل ویروس فلج اطفال واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول