اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

قرآن‌باوری در نهاد خانواده باید اتفاق بیفتد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: قرآن‌باوری باید در نهاد خانواده‌ها اتفاق بیفتد.

قرآن‌باوری در نهاد خانواده باید اتفاق بیفتد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده صبح امروز در نشست فعالان موسسات قرآنی در اردبیل به فعالیت 160 موسسه قرآنی و همچنین خانه‌های قرآنی اشاره کرد و اظهار داشت: بحث جدی در این زمینه آن است که فعالیت‌های قرآنی باید مسجد محور باشد چرا که اگر مسجد به عنوان پایگاه عظیم اسلامی محور این فعالیت‌ها قرار گیرد یک بستر تقویتی خوبی را در بین آحاد مردم به ویژه حضور دانش‌آموزان، دانشجویان و مخاطبان مختلف را شاهد خواهیم بود.

ستوده ادامه داد: تبلیغات اسلامی در این زمینه تاکنون غیر متمرکز عمل کرده به طوری که تنها نگاه ما به مناطق شهری نیست به طوری که مناطق روستایی، محروم به ویژه مرزی در اولویت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نگاه نخبه‌پروری را از اصلی‌ترین نگرش‌های متولیان این حوزه در تربیت نیروهای مستعد اعلام کرد و افزود: ما همه ساله در مسابقات بین‌المللی و کشوری از اردبیل قاریان و حافظان ممتازی داریم که مدعی جایگاه برتر هستند.

این مسئول تولید محتوا، توسعه فضای مجازی قرآن کریم، برپایی نمایشگاه‌های قرآنی و تمرکز در انجام 28 مورد برنامه متنوع را در این حوزه از اقدامات جدی و اساسی توصیف کرد.

ستوده ابراز داشت: علاوه بر فعالیت‌های قرآنی در حوزه فرهنگی، پژوهشی و آموزشی نیز ورود موفق داشتیم و نگاه ما این است که در این عرصه اطلاع‌رسانی و تلاش خبرنگاران به ویژه رسانه‌های فعال استان در حوزه مجازی و پایگاه‌های مختلف اطلاع‌رسانی و خبرگزاری‌ها یاریگر ما در این امر بوده است.

وی بیان کرد: احساس می کنیم کارهای زیربنایی بسیاری را باید در حوزه قرآنی تدبیر و تدارک دید تا جامعه‌ای که امت اسلامی در آن نفس می‌کشد جامعه قرآن‌محور و قرآن‌مدار باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: اگر در این حرکت فقط فعالیت‌ها را محدود به کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی کنیم قطعاً موفق نخواهیم بود چرا که نگاه ما باید به فعالیت‌های قرآنی به گونه‌ای باشد که قرآن‌باوری داخل خانواده‌ها شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ستوده در پایان سخنان خود ابراز داشت: اگر در جامعه شایسته اسلامی تربیت قرآنی اتفاق بیفتد در آن صورت ما قادر خواهیم بود رفتارها و نگرش‌های صحیح را بروز و ظهور داده و با گذر از مرحله قرآن‌خوانی و قرآن‌دانی به رتبه قرآن‌باوری برسیم.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول