اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

شروع تبلیغات پیش از موعد کاندیدای انتخابات مجلس در گرگان

خبرگزاری فارس: کاندیداهای دور دوم انتخابات مجلس نهم شهرستان گرگان و آق‎قلا پیش از موعد تبلیغات خود را شروع کرده‌اند.

شروع تبلیغات پیش از موعد کاندیدای انتخابات مجلس در گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهر گرگان در یک کرسی به دور دوم کشیده شد تا رقابت انتخاباتی همچنان ادامه داشته باشد.

به گفته معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار گرگان در سال جاری اولویتی که باید با وزارت کشور و مجموعه اداری شهرستان به تحقق برسانیم برگزاری دور دوم انتخابات مجلس نهم در گرگان است.

حسن غریب خاطر نشان کرد: مرحله اول انتخابات در 12 اسفند ماه 1390 با حضور 64 درصدی واجدان شرایط به منصه ظهور نشست و با امنیت و سلامت انجام شد.

وی ابراز داشت: در نتیجه برگزاری این انتخابات سیدعلی طاهری با اکثریت آرا مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت و اعتبارنامه ایشان تصویب شد و پرونده یک کرسی از دو کرسی نمایندگان مجلس حوزه انتخابیه گرگان و آق‎قلا بسته شد.

غریب با بیان اینکه مرحله دوم انتخابات در 15 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‎شود تصریح کرد: فرمانداری گرگان مقدمات برنامه‎ریزی ستاد انتخابات را در دستور کار قرار داده و برابر روزشمار وزارت کشور کار انتشار آگهی اسامی و تعداد صندوق‎ها در شش اردیبهشت محقق می‎‎شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار گرگان اذعان داشت: تبلیغات کاندیداها از هفت اردیبهشت ماه شروع می‎شود و تا بامداد روز 14 ادامه خواهد داشت تا در 15 اردیبهشت شاهد برگزاری دور دوم انتخابات مجلس نهم در شهرستان گرگان باشیم.

طبق گفته غریب ما باید در هفت اردیبهشت ماه شاهد رقابت و تبلیغات کاندیداها باشیم اما گویا آستانه تحمل کاندیداهای محترم در این خصوص زیاد نیست و از همین حالا به بهانه‎های مختلف کار تبلیغات را در دستور کار قرار داده‎اند.

چندی پیش به یک مراسم روضه به منظور ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) دعوت شدیم، بعد از روضه و دعای توسل چند نفر وارد مجلس شدند و در خصوص فلان آقا و اقداماتی که انجام داده است برای جمع سخن به میان آوردند.

سخنران از این گفت که گلستان یک استان با قابلیت‎های فراوان است اما به دلیل اینکه افراد متخصص در این استان فعالیت ندارند ما در رده 25 کشور قرار گرفته‎ایم و دولت به ما حق محرومیت می‎دهد و به نوعی می‎توان گفت که استان ما یک استان کمیته امدادی است.

حرف‎های جالبی می‎زد که شنیدنش خالی از لطف نبود اما در میان صحبت‎هایش بیش از هر چیزی از ناامیدی‎ها و دردهای مردم می‎گفت و اظهار می‎داشت: همه ما در خانه‎های خود جوان بیکار داریم که دارای مدرک لیسانس، فوق لیسانس و ... هستند و کاری را در شأن خود نمی‎توانند پیدا کنند.

وی افزود: زمانی از استان‎های سیستان، شاهرود، سمنان و ... برای کار به استان ما سفر می‎کردند اما حالا ما برای جوانان استان نمی‎توانیم شغل مناسب داشته باشیم و این‎ها به دلیل این است که ما فردی مطمئن و متخصص را برای مسئولیت‎های خود انتخاب نکردیم.

این سخنران به مردم گفت: نمی‎گوییم به فلان آقا رأی دهید اما ایشان کارهای بسیاری در زمینه‎های مختلف انجام داده است و کسی است که در اوایل جوانی مستأجر بوده و سختی روزگار را چشیده و پله پله تا به این مقام رسیده است برای همین شما و مشکلاتتان را درک می‎کند.

وقتی به حرف‎های این خانم گوش می‎دادی به این نتیجه می‎رسی که با انتخاب این آقا حتما گلستان مدینه فاضله خواهد شد، چرا که کاندیدای مورد نظر وی نه اهل رانت‎خواری و نه قومیت و دوست و فامیل بازی بوده است.

به هر حال این خانم در جمع صحبت کرد و از قانون‎های مشکل‎دار و اجرا نشده، توانمندی‎های استان، متخصص نبودن افراد، و ... گفت و از مردم محل هم خواست که اگر مشکلی دارند مطرح کنند تا کاندیدای مورد نظر آن را مرتفع سازد.

اساسا همه مدیران و مسئولان جامعه باید اینگونه باشند و حتی شده لحظه‎ای چند خود و یا نماینده‎ای را در جمع مردم بفرستند و از مشکلات و مسائل آنها جویا شوند اما نمی‎دانیم که چه می‎شود بعد از انتخابات همه این مسائل تمام شده و افراد ترجیح می‎دهند که در پشت میز به اداره امور بپردازند.

در مراسم روضه‎ای که ما به مناسبت ایام فاطمیه شرکت کرده بودیم در کنار ذکر مصیبت کمی هم طرح مسئله شد که چندان هم بد نبود اما برای من این مسئله مورد سوال قرار گرفت که مگر تبلیغات در هفت اردیبهشت ماه شروع نمی‎شود چرا اینها از هم‌اکنون شروع به این کار کرده‎اند و جالب‎تر هم این بود جلسات به صورت خیلی فشرده انجام می‎شد چون شنیدم که همسر کاندیدا قصد داشت در این مراسم شرکت کنند اما گویا او در محل دیگری برای سخنرانی شرکت کرده است!!!

به هر حال نمی‎دانم چه باید بگوییم و یا چه بنویسم اما برای ما جالب است که فردی که امروز از قانون‎های بد، ظلم، اجحاف و غیرمتخصص بودن افراد سخن می‎گوید امروز برای اینکه رأی بیاورد و راهی مجلس شود قانون را زیرپا می‎گذارد شاید فردا هم برای اینکه به اهداف خود برسد قانون‎مدارانه کارهای غیرقانونی زیاد دیگری انجام دهد و فراموش کند که به آن زن و مرد کشاورز و یا همان کارگر با دست‎های پینه بسته چه گفت و چه وعده داده است و اینگونه می‎شود که افراد فراموش می‎کنند روزی از بطن جامعه بوده‎اند و مستأجری و طعم نداری و ... را چشیده‎اند.

به هر حال امید داریم که انتخابات در دور دوم شهرستان نیز همینطور که فرماندار شهر گرگان وعده داده است در کمال سلامت و امنیت برگزار شود تا حرف و احادیث در این خصوص کمتر شود تا ما نظاره‌گر شویم و ببینیم که چگونه نمایند‎گان محترم استان گلستان از حق این مردم در مجلس دفاع خواهند کرد تا به قول خودشان از کمیته امدادی و استانی محروم نباشیم.

 

============ 

هنگامه خاندوزی

============

 

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول