اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی بانه خبر داد

عضویت 7 هزار بانه‌ای در کتابخانه‌های عمومی

خبرگزاری فارس: رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان بانه از عضویت 7 هزار نفر از مردم این شهرستان در کتابخانه‌های عمومی خبر داد.

عضویت 7 هزار بانه‌ای در کتابخانه‌های عمومی

صفر حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر 6 درصد از جمعیت این شهرستان عضو کتابخانه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 5 کتابخانه عمومی نهادی و 4 کتابخانه عمومی مشارکتی در شهرستان بانه وجود دارد، خاطرنشان کرد: به ازای هر 100 نفر جمعیت 49 جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی بانه وجود دارد.

به گفته رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان بانه، در حال حاضر کتابخانه‌های عمومی نهادی شهرستان بانه دارای 48 هزار و 292 عنوان کتاب در 57 هزار و 696 نسخه با موضوعات مختلف وجود دارد و در اختیار عموم علاقمندان قرار می‌گیرد.

*‌ افزایش 35 درصدی امانت کتاب در بانه

حسین‌زاده از افزایش 35 درصدی امانت کتاب به اعضا در سال 90 خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته 26 هزار و 690 جلد کتاب به متقاضیان امانت داده شده که این میزان نسبت به گذشته  35 درصد رشد داشته است.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان بانه با اشاره به رشد 11 درصدی میزان مراجعات به کتابخانه های عمومی، عنوان کرد: در سال 90 بیش از 49 هزار بار به کتابخانه ها مراجعه شده است.

وی به برنامه‌های اجرا شده در اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بانه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی اینترنت پر سرعت در کتابخانه‌های عمومی شماره دو بانه و بخش‌های آرمرده و کانی سور و همچنین برگزاری مسابقه بزرگ مهرورزی خاطرات نوروزی با بیشترین شرکت کننده در استان، از جمله برنامه‌های این اداره در سال گذشته بوده است.

حسین‌زاده تصریح کرد: برگزاری مسابقات اینترنتی و مکتوب کتابخوانی به مناسبت‌های مختلف و برپایی کلاس‌های طرح اوقات فراغت تابستان در سه پایگاه از برنامه‌های مهم دیگر بوده است.

وی افزود: همچنین در سال 90 دو تفاهمنامه همکاری بین اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بانه و نیروی مقاومت بسیج بانه و شورای اسلامی شهرستان به امضا رسیده است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول