اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

شش درصد جمعیت اردبیل عضو فعال کتابخانه‌ها هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: در حال حاضر شش درصد جمعیت استان اردبیل عضو فعال کتابخانه‌های عمومی هستند.

شش درصد جمعیت اردبیل عضو فعال کتابخانه‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمندامین عصر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی خلخال اظهار داشت: پیش از این، این سرانه حدود سه درصد بود در حالی که هم اکنون سالانه یک میلیون و 500 هزار نفر با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از خدمات متنوع آنها بهره‌مند می‌شوند.

وی با قدردانی از تلاش انجام شده برای ارتقای شاخص‌های عضویت در کتابخانه عمومی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا در دو سال آینده عضویت کتابخانه استان را به 10 درصد جمعیت استان برسانیم.

فرهمندامین خاطر نشان کرد: شهرستان خلخال در زمینه جذب عضویت جدید از نیمه‌دوم سال گذشته و همچنین آغازین روزهای سال جدید از شاخص‌ترین انجمن کتابخانه‌های استان بوده که انتظار می‌رود امسال این روند بهبود یابد.

این مسئول تعداد اعضای کتابخانه‌های شهرستان خلخال را بالغ بر 11 هزار و 827 نفر اعلام کرد و ادامه داد: این رقم در سال‌های گذشته حدود چهار هزار و 70 نفر بوده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان و اولویت آنها در احداث کتابخانه‌های عمومی روستایی و مناطق محروم اضافه کرد: به دنبال آن هستیم تا این انجمن در شهرستان‌های مختلف شکل گرفته و فعالیت خود را به صورت گسترده و با هدف جذب بیشتر خیرین و نیکوکاران ادامه دهد.

به گزارش فارس، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل همچنین از مادر شهید آشوری‌زاده به عنوان الگوی خیر کتابخانه‌ساز قدردانی کرد و از این شخصیت به عنوان الگوی کشوری در زمینه فرهنگ‌سازی و کمک به تعالی فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی یاد کرد.

فرهمندامین از ساخت هفت کتابخانه روستایی در سطح استان با اعتبارات تخصیص یافته از محل شاخص‌های توسعه فرهنگی سفر سوم هیئت دولت در استان اردبیل خبر داد.

وی بیان کرد: یکی از این کتابخانه‌ها در بخش مرکزی این شهرستان به نام روستای لمبر احداث می‌شود تا اهالی بتوانند از مزایای آن بهره‌برداری کنند.

فرهمندامین گفت: کتابخانه عمومی لمبر خلخال با اعتبار 47 میلیون و 500 هزار تومان در حال احداث است که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

وی همچنین در مورد کتابخانه استاندارد شهرستان خلخال افزود: کتابخانه مرکزی شهرستان خلخال با پیشرفت 45 درصد در حال احداث است.

فرماندار شهرستان خلخال نیز در این جلسه به سوابق فرهنگی خلخال در طول تاریخ اشاره کرد و خواستار سرعت‌بخشی به تخصیص اعتبارات از سوی کتابخانه‌های عمومی استان شد.

ذبیح‌الله عبداللهی بر ساخت سریع کتابخانه مرکزی خلخال تاکید کرد و از افزایش هشت هزار جلد کتاب به مجموعه کتابخانه‌های عمومی شهرستان خلخال خبر داد.

وی در پایان تصریح کرد: اعضای کتابخانه‌های این شهرستان نسبت به سال گذشته بیش از 150 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول