اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده اصفهان در مجمع عمومی نظام پزشکی کشور:

نبود منابع انسانی قوی چالش عمده نظام درمانی است

خبرگزاری فارس: نماینده اصفهان در مجمع عمومی نظام پزشکی کشور گفت: یکی از چالش‌های دولت در ارائه خدمات بهداشتی درمانی در کشور، نبود منابع انسانی قوی و متخصص است.

نبود منابع انسانی قوی چالش عمده نظام درمانی است
مسعود جوانبخت امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: بزرگ‌ترین مانع ارتقاء بهره‌وری در کشور، اقتصاد بزرگ دولتی و عدم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و وجود موانع اساسی خصوصی‌‌سازی است که این نقصان به عینه نیز در حوزه سلامت قابل مشاهده است.
وی بیان داشت: در بخش سلامت چند شاخص مهم را برای ساماندهی نظام سلامت و حفظ و ارتقا سلامت مردم و افزایش بهره‌وری مورد تاکید قرار داده  شده که در این راستا در ماده 20 قانون، ملزومات تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد و دانش مدار و در مواد 32 تا 38، قوانین لازم برای کمک به رفع مشکلات نظام سلامت، به صورت جامع و به هم پیوسته به تصویب رسیده است.
نماینده اصفهان در مجمع عمومی نظام پزشکی کشور تصریح کرد: یکی از چالش‌های دولت در ارائه خدمات بهداشتی درمانی کشور، منابع انسانی است و اگر نظام سلامت نتواند صحیح و به موقع از ظرفیت‌های خود استفاده کند، به طور قطع با مشکلات عدیده‌ای روبرو می‌شود.
وی ادامه داد: مسئولان بهداشت و درمان هرچه دیرتر به رفع مشکلات در این زمینه بپردازد دیر یا زود تأثیر آن را در شاخص‌های سلامت می‌بینیم.
جوانبخت افزود: جامعه پزشکی یکی از منابع اصلی نظام سلامت است و همواره متولیان، کارشناسان و ارائه‌کنندگان خدمت در این زمینه از منظرهای متفاوتی خواسته‌های آنها را بررسی موشکافی قرار داده و رفع بعضی از مشکلات نظام سلامت را به این موضوع مرتبط دانسته‌اند.
وی اضافه کرد: امروز بهره‌وری فراتر از یک معیار و شاخص اقتصادی است و به عنوان یک رویکرد جامع، فرهنگ و نگرش نظام‌گرا و یک دید کلی از همه اجزا مطرح است، به طوری که می‌تواند هر یک از جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، سازمان و یا افراد را تحت تأثیر متقابل قرار دهد.
جوانبخت اظهار داشت: بهره‌وری یکی از موضوع‌های اساسی است که در سطوح مختلف و در فعالیت‌های گوناگون بشری، سابقه چند صد ساله دارد و اهمیت آن در فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و صنعتی به شدت مورد تاکید قرار گرفته است.
نماینده اصفهان در مجمع عمومی نظام پزشکی کشور گفت: بدون شک در میان سرمایه‌های موجود، نیروی انسانی جایگاهی رفیع را به خود اختصاص داده که باید به این نکته توجه کرد که پیشرفت هر ملتی وابسته به کار و تلاش همه اقشار جامعه است و بهره‌وری معیاری برای ارزیابی عملکرد این فعالیت‌ها و تلاش‌ها در بخش‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی است.
وی گفت: از اوایل 1950 تصور می‌شد که عامل اساسی و عمده در پیشرفت کشورها وجود سرمایه‌های فیزیکی و مادی بوده و دلیل عقب‌ماندگی کشورهای در حال توسعه کمبود این منابع است که به همین دلیل این کشورها درصدد جذب و به دست آوردن سرمایه‌های مادی تلاش کردند و این عمل سبب وابستگی بیشتر و تخریب بنیان‌های اقتصادی، فرهنگی، و سیاسی این کشورها شد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول