اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال گذشته محقق شد

جذب 1500 میلیارد سرمایه در منطقه ویژه اقتصادی رجایی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جذب سرمایه‌ای برابر با هزار و 537 میلیارد ریال طی سال گذشته در منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی خبر داد.

جذب 1500 میلیارد سرمایه در منطقه ویژه اقتصادی رجایی

علی‌اکبر صفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به نقش منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی و با بیان اینکه بیش از 50 درصد عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای صادراتی و وارداتی به کشور از طریق این منطقه و اسکله‌های آن انجام می‌شود، اظهار داشت: مسئولان این منطقه توانستند در سال گذشته با جذب هزار و 537 میلیارد ریال سرمایه، تعداد هزار و 500 فرصت شغلی در این منطقه ایجاد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر هیئت دولت به هرمزگان طی هفته گذشته به نشست‌های برگزار شده در حوزه بنادر و دریانوردی و گمرکات استان اشاره کرد و گفت: بازدید معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی رئیس جمهور از سالن ترانزیت گمرک مجتمع  بندر شهید رجایی یکی از بازدیدهای مهم بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به نشست‌های برگزار شده پیرامون این دیدار افزود: دیدار خوبی طی سفر مذکور برگزار شد که مدیران شرکت‌کننده همه به این نتیجه رسیدند که با تجمیع وظایف دستگاه‌ها زمان و هزینه واردات و صادرات کالا کاهش می‌یابد.

صفایی یادآور شد: در صورت تحقق این مهم می‌توان شاهد تغییرات اساسی و بنیادین در حوزه‌های صادرات و واردات و حتی ترانزیت از کشور بود.

در هرمزگان بیش از 30 بندر در امر صادرات و واردات فعال است.

بنادر رجایی، باهنر، کیش، لنگه، جوادالائمه، جاسک و قشم از بنادر مهم استان هرمزگان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول