اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای هم‌اندیشی اقتصادی آذربایجان‌شرقی:

منطقه ویژه اقتصادی سهلان فعالیت خود را آغاز می‌کند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای هم‌اندیشی اقتصادی آذربایجان‌شرقی از انجام مستقیم امور گمرکی در شهرک صنعتی شهید سلیمی و تشکیل به زودی منطقه ویژه اقتصادی سهلان خبر داد.

منطقه ویژه اقتصادی سهلان فعالیت خود را آغاز می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرخ مسجدی صبح امروز در نخستین نشست شورای هم‌اندیشی اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد، گفت: پیشنهاد اعضای شورا پس از بررسی و کارشناسی در کمیسیون‌های تخصصی برای اتخاذ تصمیم نهایی در جلسات رسمی شورا مطرح خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص حمایت از سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی در استان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون کارگروه‌ها و ستادهای مختلفی از جمله ستاد تسهیل صنایع، ستاد حمایت قضایی از تولیدکنندگان، کارگروه توسعه کشاورزی، کارگروه اقتصادی و تولیدی در این راستا فعالیت می‌کنند و ستاد سرمایه‌گذاری نیز مسئول رسیدگی به مشکلات بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری است.

رضا حسینی دبیر شورای هم‌اندیشی اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست، هدف از تشکیل این شورا را بهبود فضای سرمایه‌گذاری و رفع موانع محیط کسب و کار از طریق پیشنهاد اصلاح، حذف یا وضع مقررات اعم از آیین‌نامه، بخش‌نامه، دستورالعمل، شیوه‌نامه یا رویه اجرایی به مراجع ذیربط عنوان کرد.

وی با بیان این که شورای هم‌اندیشی اقتصادی بر اساس ماده 75 قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر تشکیل شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی تشکیل شده است، افزود: در این شورا تلاش می‌شود راهکارهای توانمندسازی بخش خصوصی و توسعه هرچه بیشتر این بخش در استان و ارتقای امنیت اقتصادی برای رشد سرمایه‌گذاری، تولید، صادرات، اشتغال، کاهش قیمت تمام شده، همراه با ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه روش‌های ارتقای بهره‌وری و استفاده بهینه و حداکثری از سرمایه‌گذاری‌های انجام‌ یافته در این شورا بررسی خواهد شد، گفت: ایجاد فضای اعتماد بین بخش خصوصی و دولت و ارائه خواسته، پیشنهادها و تذکرات متقابل مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان تشکل‌های بخش تعاونی و خصوصی در راستای بحث و بررسی و تفاهم‌ درباره خواسته‌های مذکور از دیگر اهداف تشکیل شورای هم‌اندیشی اقتصادی است.

حسینی گفت: ریاست شورای هم‌اندیشی اقتصادی استان بر عهده استاندار آذربایجان‌شرقی است و جلسات این شورا هر فصل یک بار با حضور دو سوم اعضا تشکیل می‌شود.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان با اشاره به ترکیب اعضای شورای هم‌اندیشی اقتصادی افزود: 16 نفر از مدیران دولتی و 21 نفر از مدیران و فعالان غیردولتی و بخش خصوصی اعضای این شورا هستند.

حسینی همچنین گزارشی از روند اجرایی دبیرخانه این شورا ارائه کرد.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول