اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تعیین حد ترخص شرعی مشهد

تکلیف شرعی زائران و مجاوران مشهد مقدس مشخص می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد گفت: مسأله تعیین حد ترخص شرعی شهر مشهد باید به طور دقیق با توجه به اختلاف فتاوای مراجع مشخص شود تا تکلیف شرعی نماز و روزه سه میلیون مجاور و 25 میلیون زائر مشخص شود.

تکلیف شرعی زائران و مجاوران مشهد مقدس مشخص می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد، سعید قاسمی درباره اجرای طرح تعیین حد ترخص شرعی شهر مشهد اظهار داشت: شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران باید شهری پویا، با نشاط و مجهز به علوم مدرن مدیریت شهری باشد و بدین منظور وجود بعضی نواقص از جمله عدم تعیین حدود شرعی پذیرفته نیست و در حال بررسی است.

وی ادامه داد: این مسأله در کمیته طلاب گروه مشاوران جوان با حضور جدی و بانشاط طلاب و با همکاری دبیر گروه علمی اداره پاسخ‌گویی به مسائل شرعی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام ضیایی آغاز و نتایج به دست آمده با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری، نقشه‌های هوایی و بازدیدهای میدانی برای امام جمعه محترم مشهد و چهار تن از مراجع عظام ارسال شده که مورد عنایت ایشان قرار گرفته است.

قاسمی تصریح کرد: این طرح در مدت شش ماه گذشته و در چهار فاز در دست اجراست که مراحل تعیین آخرین خانه‌های شهر در شش محور شاندیز ،طرقبه ،نیشابور ،سرخس و کلات و قوچان به پایان رسیده و در فاز مشخص نمودن نهایی حد شرعی مشهد هستند.

وی تأکید کرد: فاز سوم تعیین حد ترخص که توسط طلاب به شکل میدانی به همراهی دانشجویان رشته‌های نقشه‌برداری، فیزیک و معماری و شهرسازی برای تطبیق با آخرین رهیافت‌های علمی روز و نهایتاً استفتاء نتایج از نظر مراجع عظام است.

مشاور شهردار و رئیس گروه مشاوران جوان درباره فاز پایانی این طرح اظهار داشت: این فاز به عملیات اجرایی نصب تابلو و هماهنگی با سازمان‌های ذی‌ربط از جمله معاونت معماری و شهرسازی، اداره راه و ترابری و راهنمایی و رانندگی کل کشور و هم‌چنین فرهنگ‌سازی لازم است که در دست طراحی است.

وی افزود: امید است با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این حرکت به عنوان شروع و پایه‌گذاری یک نهضت با رویکرد اسلامی در ورودی و خروجی شهرهای کشور منطبق بر علوم روز دانشگاهی به نمایش گذاشته شود، هم‌چنین مسئولان دولتی و سازمان‌های ذی‌ربط حمایت‌های خود را از جوانان و طلاب مشغول در این طرح عملی کنند.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول