اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری خبر داد

اعزام 3 کاروان زائران چهارمحال و بختیاری به بیت‌الله الحرام

خبرگزاری فارس: مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال سه کاروان زائران حج تمتع از این استان به بیت‌الله الحرام اعزام می‌شوند که هر سه کاروان مدینه اول هستند.

اعزام 3 کاروان زائران چهارمحال و بختیاری به بیت‌الله الحرام

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، یوسف آقابزرگی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران‌ اظهار داشت: زائران خانه خدا از این استان شامل سه گروه‌ هستند که گروه نخست آن را افرادی شامل می‌شوند که دارای قبض یک میلیون تومانی بوده و در تاریخ 20 مرداد 84 ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: گروه دوم کسانی هستند که در سال 60 تا 63 ثبت‌نام کرده و قبض 180 هزار ریالی، 200 هزار ریالی، 250 هزار ریالی و 270 هزار ریالی دارند و باید قبل از ثبت‌نام، به سازمان حج و زیارت مراجعه کنند.

آقابزرگی ادامه داد: این افراد براساس هماهنگی صورت گرفته به بانک ملی رفته و قبض خود را به یک میلیون تومان تبدیل کنند.

مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به گروه سوم زائران اعزامی به خانه خدا، گفت: گروه سوم دارندگان سندهای 8 میلیون ریالی مربوط به سال 77 و فروردین 78 بوده، که آن‌ها نیز باید به بانک‌های ملی مراجعه کرده و با استفاده از تسهیلات موجود، سپرده یک میلیون تومانی دریافت کنند.

وی اظهار داشت: چنانچه ثبت‌نام انجام ولی کاروان تکمیل نشد، از طریق رسانه‌ها اعلام می‌کنیم تا کار ثبت‌نام همچنان ادامه یابد.

مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امسال سه کاروان از استان داریم که دو کاروان از شهرکرد و یک کاروان از بروجن اعزام خواهد شد و هر سه کاروان مدینه اول هستند.

آقابزرگی با بیان اینکه زائران باید حتما دارای گذرنامه بین‌المللی تک‌نفره با تاریخ اعتبار 31 فروردین 92 باشند، گفت: مهم این است که اعزام تمامی متقاضیان حج منوط به صدور روادید از کشور عربستان است و جزو مسئولیت‌های حج و زیارت قلمداد نمی‌شود.

وی از حج به عنوان یکی از واجبات الهی نام برد و گفت: حج پیمان و عهدی است میان خداوند و بندگان او که به هر طریق شده باید از عهده آن برآیند و به هیچ وجه از انسان‌های مستطیع ساقط نمی‌شود و اگر خودش معذور شد باید نایب بگیرد، به طوری که این عهد و میثاق با مرگ هم ساقط‌شدنی نیست.

آقابزرگی وجود ابعاد مختلف و منافع وسیع حج را از مهم‌ترین دلایل تاکید بر ضرورت حج برشمرد و گفت: برهمین اساس خداوند خطاب به حضرت ابراهیم(ع) فرمودند که «مردم را دعوت به حج کنید تا منافع خود را در آن بیابید».

مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به آثار حج در زندگی اجتماعی و فردی انسان‌ها‌ افزود: تصفیه جان و روح، تقویت فرهنگ غنی اسلام در جوامع مسلمین، زدودن ریشه فرهنگ استعماری و وابستگی از جوامع مسلمین، تقویت بنیه اقتصادی کشورهای اسلامی و در نهایت استواری دین و دنیا از مهم‌ترین این اثرات است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول