اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اصفهان:

خانه مهدویت و آینده‌پژوهی در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه باید پژوهش و مباحث تحقیقاتی تأثیرگذار در مسئله مهدویت را تقویت کنیم، گفت: در سال 91 خانه مهدویت و آینده‌پژوهی به عنوان تکمیل‌کننده ادوار تاریخی تأسیس می‌شوند.

خانه مهدویت و آینده‌پژوهی در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان سیدمرتضی سقاییان‌نژاد اظهار داشت:  تاریخ اصفهان در پنج خانه تاریخی این شهر به تصویر کشیده شده است که این موزه‌های متحرک شامل خانه سلجوقی که دوران سلجوقی را نمایش می‌دهد، دولتخانه صفوی که دوران صفوی را به تصویر می‌کشد، خانه مشروطیت که دوران منورالفکر را نشان می‌دهد و خانه انقلاب اسلامی و ولایت که دوران انقلاب را به نمایش می‌گذارد، است.

وی با بیان اینکه مسئله مهدویت به عنوان یک راهبرد مهم و کاربردی در برنامه‌های کلان کشور است، افزود: مدیریت شهری اصفهان خانه مهدویت را به منظور ترویج فرهنگ مهدویت و تکمیل کننده ادوار تاریخی در سال جاری راه‌اندازی می‌کند.

شهردار اصفهان تأکید کرد: امروزه استدلال‌های پیچیده و بحث‌های فلسفی نمی‌تواند به خوبی بازگو کننده فرهنگ مهدویت باشد، بلکه باید پژوهش و مباحث تحقیقاتی تأثیرگذار در مسئله مهدویت را تقویت کنیم.

وی در بخش دیگر سخنانش با تأکید بر اینکه با تشکیل شوراها حوزه فعالیت شهرداری از نهاد خدماتی به نهاد اجتماعی تبدیل شد، ادامه داد: مدیریت شهری توانست با تقویت برنامه‌ریزی و واگذاری فعالیت‌های خدماتی به بخش خصوصی جایگاه خود را تغییر دهد و این مهم زیربنای توسعه پایدار شهر محسوب می‌شود.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه شهرداری در سه دوره تشکیل شوراها از ظرفیت قانونی این نهاد مردمی برای ایجاد منابع جدید و رفع نسبی تنگناهای مالی استفاده کرده است، یادآور شد: اما با وجود تشکیل شوراها هنوز مدیریت شهری با چالش‌هایی از جمله محقق نشدن مدیریت واحد شهری و تعدد مراکز تصمیم‌گیری، نبود منابع درآمدی پایدار، مهاجرت بی‌رویه به شهرها، گسترش حاشیه‌نشینی و به روز نبودن قوانین شهرداری رو به ‌رو است.

وی به اقدامات شاخص در سه دوره شوراها اشاره کرد و گفت: حرکت به سمت قانونمندی و شفاف‌سازی مباحث شهری یکی از مهم‌ترین اقدامات این سه دوره بوده است که در این راستا تحقق شهرداری الکترونیکی در حال اجراست.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در دوران بعد از شوراها تاکنون شاید هزاران پروژه در شهرها انجام شده است، اظهار داشت: ساماندهی رینگ دوم، تکمیل رینگ سوم، احداث خیابان‌ها و معابر، باغ پرندگان، پارک صفّه، تقاطع‌های غیر هم‌سطح، صدها سالن مطالعه و مجموعه‌های ورزشی، احیای میدان امام علی(ع)، سالن اجلاس، شهربازی رویاها ازجمله پروژه‌های عمرانی در طول این دوران بوده است.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول