اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت:

نخستین همایش ملی دوسالانه کتاب مهدویت برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم از برگزاری نخستین همایش ملی دوسالانه کتاب در حوزه معارف مهدوی خبر داد.

نخستین همایش ملی دوسالانه کتاب مهدویت برگزار می‌شود

محمدرضا نصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های مرکز تخصصی مهدویت در زمینه ترویج معارف مهدوی اظهار کرد: این مرکز برنامه‌هایی به منظور تقویت انگیزه نویسندگان برای ورود به حوزه مهدویت برای سال آینده در دست اجرا دارد.

وی ادامه داد: تعمیق فرهنگ مهدویت به تولید محتوای مناسب در این زمینه نیاز دارد که باید در این راستا به نویسندگان و پژوهشگران فرصت داده شود تا از استعداد خود در این عرصه مقدس استفاده کنند.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم ابراز داشت: نخستین همایش دوسالانه کتاب مهدویت به همت مرکز تخصصی مهدویت و با مشارکت فعالان این عرصه در سال آینده برگزار می‌شود.

وی گفت: همایش ملی دوسالانه کتاب مهدویت با هدف ترویج و تعمیق فرهنگ نورانی مهدویت و گسترش فعالیت‌های مکتوب در این زمینه برگزار می‌شود تا از فعالان این عرصه تجلیل شود.

نصوری افزود: کمک به چاپ، نشر و معرفی گسترده آثار مهدوی به منظور حمایت از پدیدآورندگان آن از دیگر اهداف این همایش است.

وی خاطر نشان کرد: پدیدآورندگان آثار برتر در حوزه معارف مهدوی در همایش ملی دوسالانه کتاب مهدویت در دو بخش اصلی و ویژه تجلیل خواهند شد.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم ادامه داد: ارسال‌کنندگان آثار پژوهشی، عمومی، ادبی و آثار مربوط به کودک و نوجوان در حوزه مهدویت در بخش اصلی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی اضافه کرد: از پایان‌نامه‌ها، نشریات و مطبوعات برگزیده مهدوی در بخش ویژه نیز تجلیل خواهد شد و ناشران برگزیده نیز معرفی می‌شوند.

نصوری گفت: علاقه‌مندان باید کتاب خود را به همراه خلاصه‌ای پنج صفحه‌ای و چکیده‌ای از سوابق اجرایی و پژوهشی نویسنده به دبیرخانه جشنواره واقع در خیابان شهدا، کوچه آمار بن‌بست شهید علیان، پلاک 24 ارسال کنند.

مرکز تخصصی مهدویت از سال 80 توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در قم تاسیس شد و تاکنون در زمینه ترویج معارف مهدوی تلاش‌های ارزشمندی انجام داده است.

از اهداف این مرکز می‌توان به شناخت منابع معارف مهدوی و توانایی استفاده از آن، تربیت طلاب برای ترویج معارف مهدویت به زبان‌های زنده دنیا و شناخت فرقه‌ها و جریان‌های انحرافی در حوزه معارف مهدوی اشاره کرد.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول