اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی:

10 هزار نفر در آذربایجان‌شرقی از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تامین اجتماعی یک هزار و 400 میلیارد ریال مطالبه معوقه از کارفرمایان دارد، گفت: یک چهارم مطالبات تامین اجتماعی مربوط به شهرداری تبریز است.

10 هزار نفر در آذربایجان‌شرقی از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز نادر فضل‌زاده صبح امروز در جلسه اعضای شورای اسلامی شهر تبریز افزود: هم اکنون 510 هزار نفر از خدمات تامین اجتماعی در استان بهره‌مند می‌شوند که 73 هزار نفر آنها را مستمری‌بگیران تشکیل می‌دهند.
وی اظهار داشت: تامین اجتماعی استان سالانه 486 میلیارد تومان از بابت مستمری به این افراد می‌پردازد که تعدادشان نسبت به برنامه چهارم توسعه 47 درصد افزایش دارد.
مدیر کل تامین اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی همچنین افزود: با توجه به دستور دولت در خصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، سال گذشته این صندوق 57 میلیارد تومان پرداخت کرده است.
فضل‌زاده با اشاره به اقدامات اخیر سازمان متبوع خود در ارائه خدمات برای عدم مراجعه ارباب رجوع به شعبه‌های تامین اجتماعی نیز گفت: در حال حاضر بیمه‌شدگان این صندوق می‌توانند مشاهده سوابق، دریافت فیش حقوق مستمری‌بگیران و ارسال لیست بیمه را از طریق اینترنت انجام دهند.
 
*10 هزار نفر در استان از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند
وی، در خصوص تعداد افرادی که از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند نیز اظهار کرد: در حال حاضر 10 هزار نفر از این خدمات بهره می‌گیرند و سالانه بیش از 40 میلیون تومان مستمری بیکاری به آنان پرداخت می‌شود.
فضل‌زاده با بیان اینکه نسبت بیمه‌شدگان شاغل به مستمری‌بگیران در استان هشت به یک است، افزود: خدمات بیمه تامین اجتماعی برای اقشار مختلف جامعه ارائه شده که در طول این مدت توانسته‌ایم 49 هزار راننده درون‌شهری و برون‌شهری، 42 هزار نفر قالیباف و 27 هزار نفر کارگر ساختمانی را زیرپوشش این صندوق در بیاوریم.

*یک چهارم مطالبات تامین اجتماعی مربوط به شهرداری تبریز است
وی همچنین با بیان اینکه تامین اجتماعی 140 میلیارد تومان مطالبه معوقه از کارفرمایان دارد، اضافه کرد: این مطالبات شامل کارخانه‌های نساجی، شرکت‌های بزرگ، کارخانه‌های بحران‌زده و شهرداری تبریز است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان گفت: یک چهارم مطالبات تامین اجتماعی مربوط به شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز است که با احتساب جریمه دیرکرد پرداخت حق بیمه بالغ بر 34 میلیارد تومان می‌شود.
فضل‌زاده اظهار کرد: اصل این مبلغ 12 میلیارد تومان است که تاکنون 7 میلیارد و 800 میلیون تومان آن از طریق تهاتر با شهرداری تسویه شده و در حال رایزنی برای پرداخت بقیه مبلغ هستیم.
وی همچنین از فراهم شدن مقدمات بیمه اصناف کم درآمد خبر داد و افزود: با اجرایی شدن این طرح حدود 40 هزار نفر دیگر به جمع بیمه‌شدگان استان اضافه می‌شوند.
شهردار تبریز هم در این جلسه با اشاره به اینکه شهرداری تبریز 30 میلیارد تومان از دستگاه‌های اجرایی و دولتی مطالباتی دارد، گفت: در صورت تحقق این وعده‌ها طلب تامین اجتماعی به صورت کامل پرداخت می‌شود.
علیرضا نوین اظهار کرد: در حال حاضر هیچ‌ یک از کارکنان اتوبوسرانی تبریز موقع بازنشستگی با مشکل روبه‌رو نمی‌شود و شهرداری تمام معوقات حق بیمه آنها را می‌پردازد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول