اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌ثروتی میزان پرداختی بیمه بیکاری را اعلام کرد

مجردها 1.2 میلیون ریال و‌ ‌‌متأهلین 4 میلیون ریال حق بیمه بیکاری می‌گیرند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس گفت: مجردها 1.2 میلیون ریال و‌ ‌‌متأهلین 4 میلیون ریال حق بیمه بیکاری می‌گیرند.

مجردها 1.2 میلیون ریال و‌ ‌‌متأهلین 4 میلیون ریال حق بیمه بیکاری می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از جاجرم موسی‌الرضا ثروتی عصر امروز در جمع طرفداران اظهار داشت: مجلس برای رفع مشکل بیکاری چهار قانون کسب و کار، مشاغل خانگی، صندوق توسعه ملی و قانون بیمه را مصوب کرده است.

وی تصریح کرد: 20 درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی و میعان‌ها گازی برای اختصاص به صندوق توسعه ملی برای رفع مشکل بیکاری اختصاص یافته است.

ثروتی اظهار داشت: البته برای تصویب این قوانین مقاومت‌هایی وجود داشت که نمایندگان به این طرح‌ها که اکنون به صورت قانون در آمده رای دادند.

وی با تاکید بر اینکه طبق اصل 43 قانون اساسی، دولت موظف بوده تا به افرادی که بیکار بوده فرصت‌های شغلی را فراهم کند، گفت: جوانان ما نیاز به ازدواج و معیشت داشته، از این رو نمایندگان به خاطر سوگندی که خورده تا حافظ منافع مردم باشند، به طرح بیمه بیکاری که بعداً به تصویب مراجع قانونی نیز رسید، رای دادند.

نامزد مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان خراسان شمالی تصریح کرد: براساس این طرح دولت سالانه 5 هزار میلیارد تومان اعتبار به منظور پرداخت بیمه برای افرادی که بیکار بوده با حفظ شرایط پرداخت خواهد کرد.

به گفته وی، برای تمام افراد مجرد تا زمان کسب فرصت شغلی یک میلیون و 200 هزار ریال و برای افراد متأهل 4 میلیون ریال حق بیمه پیش‌بینی شده است.

ثروتی با بیان اینکه این قانون به تصویب نهایی مجلس و شورای نگهبان رسیده است، افزود: با ابلاغ این قانون بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از بیکاری رفع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت وظیفه تأمین امکانات برای تشکیل خانواده جوانان را دارند، اظهار داشت: مجلس نیز همواره از طرح‌های مربوط به ازدواج و اشتغال جوانان حمایت کرده و آن را پیگیری کرده است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس با اشاره به مشکل جوانان در زمینه تأمین مسکن نیز خاطرنشان کرد: دولت باید طبق قانون زمین لازم را برای تأمین مسکن جوانان فراهم کند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول