اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد مریوان خبر داد

اجرای 51 پروژه از محل جمع‌‌آوری زکات در مریوان

خبرگزاری فارس:مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) مریوان از اجرای 51 پروژه عمرانی و خدماتی از محل جمع‌آوری زکات در این شهرستان در طول سال گذشته خبر داد.

اجرای 51 پروژه از محل جمع‌‌آوری زکات در مریوان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی شهابی عصر امروز در جلسه ستاد زکات شهرستان مریوان‌ اظهار کرد: در طول سال گذشته 2 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات در این شهرستان جمع‌‌آوری شده و در دو حوزه اجرای پروژه‌ و رفع نیازهای محرومین هزینه شده است.

به گفته وی، 70 درصد از زکات جمع‌آوری شده صرف رفع نیازهای محرومین و 30 درصد نیز به منظور اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی ساخت مساجد، خانه‌های عالم، غسالخانه کتابخانه و غیره هزینه شده است.

وی تصریح کرد:‌ 16 میلیارد و 347 میلیون ریال از زکات جمع‌آوری شده صرف اجرای پروژه‌های عمرانی و مابقی نیز در راستای رفع مشکلات نیازمندان و توانمندسازی آنان هزینه شده است.

ساخت و بهسازی 37 مسجد و خانقاه در مریوان

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) مریوان تصریح کرد: از محل جمع‌‌آوری زکات‌های سال گذشته 37 مسجد، 5 خانه عالم، یک کتابخانه، سه غسالخانه و 2 مورد هدایت آب‌های سطحی در شهرستان مریوان احداث شده است.

به گفته شهابی، در طول سال 90 بیش از 170 نفر از نیروهای افتخاری در بحث جمع‌آوری زکات و فرهنگ‌سازی این امر مهم در سطح شهر و روستاهای شهرستان مریوان مشارکت و کمک کرده‌اند.

وی تصریح کرد: 13 هزار و 200 نفر در نقاط مختلف شهرستان نیز به منظور تبلیغ و تشویق امر مهم زکات با استفاده از افراد موثر و به صورت چهره به چهره آموزش دیده‌اند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) مریوان خاطرنشان کرد: به منظور ترویج بیش از پیش فرهنگ زکات بیش از 88 میلیون ریال در طول سال گذشته به مبلغین فعال در امر تبلیغ زکات و 78 میلیون ریال نیز صرف ماشین‌آلات و سایر هزینه‌های تبلیغاتی در این شهرستان شده است.

شهابی در ادامه به جایگاه زکات از دیدگاه اسلام و قرآن اشاره کرد و افزود: در قرآن 32 آیه بصورت مستقیم امر به پرداخت زکات کرد‌ه‌اند به گونه‌ای که 26 بار آن به همراه نماز بوده است و این مهم نشان از اهمیت زکات در اسلام و آموزه‌های دینی دارد.

وی با بیان اینکه فریضه زکات یک واجب الهی است و مردم باید بدون هیچ چشم‌داشتی به آن عمل کنند، تصریح کرد: پرداخت زکات جزو اوصاف متقین و مومنین به خداوند متعال و آخرت است.

به گفته مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) مریوان، پرداخت زکات موجب نزول برکات، روزی فراوان و محافظت از اموال می‌شود.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول