اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور خواستار شد

ترویج فرهنگ زکات با بهره‎گیری از ظرفیت‎های نرم‌افزاری

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: زکات یکی از احکام دین مبین اسلام است و برای ترویج این حکم الهی باید از تمام ظرفیت‎های موجود و خصوصا بخش نرم‎افزاری بهره‌گیری کرد.

ترویج فرهنگ زکات با بهره‎گیری از ظرفیت‎های نرم‌افزاری

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور حجت‌الاسلام ابوالفضل عامری در جلسه شورای زکات استان گلستان اظهار داشت: اسلام به صورت یک مکتب صرفاً اخلاقی و یا فلسفی و اعتقادی ظهور نکرد، بلکه به عنوان یک «آئین جامع» که تمام نیازمندی‎های مادی و معنوی در آن پیش‌بینی شده پا به عرصه ظهور گذاشت.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اسلام، توجه خاصی به حمایت از محرومان و مبارزه با فاصله‎های طبقاتی دارد انجام این فریضه دینی را واجب کرده است.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان‎های گلستان و گیلان، با اشاره به آیه 60 سوره مبارکه توبه ابراز داشت: این آیه کلام‌الله مجید بیانگر اهمیت فوق‎العاده کمک به نیازمندان در تعلیمات اسلامی است.

این مسئول ادامه داد: بر اساس این آیه شریفه موارد مصرف زکات، برای کمک به فقرا، مساکین، عاملین، رقاب یا بردگان، غارمین یا کسانی که قرض‌مند هستند، در راه ماندگان و موارد مشابه است.

عامری بر تبیین یک نظام مدون براساس مشترکات فقه شیعه و سنی در موارد مصرف زکات و نیز بررسی و آسیب‎شناسی مشکلات و موانع موجود تاکید کرد و از اعلام آمادگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت و استفاده از نظرات روحانیون صاحب‌نظر خبر داد.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با تاکید بر نقش مهم ائمه جمعه، جماعات، مدیران و مدرسان مدارس علوم دینی خاطر نشان کرد: روحانیون می‌توانند در تبیین و شناسایی نقش زکات در جامعه هدف نقش بسزائی ایفا کنند.

در این جلسه حجت‌الاسلام محمدرحیم اسلامی رئیس اداره زکات و مشاور مدیرکل کمیته امداد نیز با تقدیر از زحمات مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در سال‎های اخیر اذعان داشت: شورای زکات استان از پایان‎نامه‎ها و تحقیقات خبرگان اهل سنت در این موضوع مهم پشتیبانی می‎کند.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول