اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تعطیلات نوروز

61 هزار نفر از موزه‌های آذربایجان‌غربی بازدید کردند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: 61 هزارنفر در طول تعطیلات نوروزی از موزه‌های آذربایجان‌غربی بازدید کردند.

61 هزار نفر از موزه‌های آذربایجان‌غربی بازدید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه کاظم غنی‌زاده پیش‌ازظهر امروز در کارگروه گردشگری و میراث‌فرهنگی که با محوریت تسهیلات سفرهای نوروزی در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری تشکیل یافته بود اظهار داشت: در طول تعطیلات سال‌نو هفت‌ واحد موزه در مناطق مختلف استان برای استقبال از گردشگران داخلی و خارجی فعال بودند که در این مدت پذیرای جمع زیادی از هم‌وطنان شدند.

 وی تصریح کرد: آذربایجان‌غربی در مجموع 50 هزار شیء تاریخی دارد که از این تعداد 30 هزار شیء در موزه‌های استان و 20 هزار شیء دیگر نیز در موزه‌های سایر مناطق کشور نگهداری می‌شوند.

غنی‌زاده گفت: در آذربایجان‌غربی یک هزار و 470 اثر تاریخی به ثبت ملی رسیده است که از این تعداد دو اثر تاکنون ثبت جهانی شده و دو اثر دیگر نیز برای ثبت جهانی در دست اقدام است، پس با تلاش کارشناسان این سازمان برای عملی‌شدن این موضوع امیدوار هستیم.

 این مسئول استفاده از قابلیت‌های رسانه‌ای استان را به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های سازمان در تعطیلات سال جدید اشاره کرد و گفت: از یک تا 13 فروردین ماه روزانه یک هزار نسخه و در مجموع 13 هزار نسخه روزنامه در راستای انعکاس قابلیت‌های گردشگری استان چاپ و منتشر شد.

وی از همکاری سازمان‌های مختلف به‌ویژه پلیس‌راهور، هلال‌احمر و اورژانس به دلیل حضور به موقع در حوادث جاده‌ای قدردانی کرد و گفت: میزان وقوع سوانح جاده‌ای نسبت به مدت مشابه 40 درصد و میزان تلفات جاده‌ای 50 درصد کاهش یافته است.

غنی‌زاده با بیان اینکه میزان ورود گردشگر به استان 16 درصد رشد داشته است خاطرنشان کرد: باید بیش از پیش در راستای معرفی قابلیت‌های گردشگری استان اعم از تاریخی و طبیعی اقدام شود تا میزان ورود گردشگر داخلی و خارجی افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌غربی به برگزاری جشنواره سبزه‌آرایی هم اشاره کرد و اظهار داشت: این جشنواره که برای دوم برگزار شد در آن حدود 60 نفر شرکت کردند که از این میان پنج نفر مورد تقدیر قرار گرفتند.

 انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول