اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی:

بازدیدکنندگان از موزه‌های آذربایجان‌شرقی 2 برابر افزایش یافت

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی گفت: طبق آمارهای به دست آمده ، تعداد بازدیدکنندگان از موزه‌های استان بیش از دو برابر افزایش یافت.

بازدیدکنندگان از موزه‌های آذربایجان‌شرقی 2 برابر افزایش یافت

 تراب محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: آمار بازدید از موزه‌های استان در نوروز سال جای نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد و افزایش قابل توجهی برخوردار بوده است.

وی استقبال از موزه‌ها را نسبت به سایر اماکن تاریخی استان نیز در تعطیلات نوروزی بیشتر عنوان کرد و افزود: با مقایسه آمار بازدیدکنندگان نوروزی امسال نسبت به سال گذشته، موزه‌ها بیشتر از دیگر جاذبه‌های گردشگری و محوطه‌های تاریخی مورد بازدید قرار گرفته است.

محمدی افزایش تعداد و تنوع موزه‌های استان را در این افزایش بازدیدها موثر خواند و گفت: آذربایجان‌شرقی در سال 90  توانست رتبه نخست موزه‌داری کشور را بر اساس افتتاح تعداد موزه‌ها، همکاری در طرح‌های اجرایی، ساماندهی و مرمت اشیا، تعداد بازدیدکننده و ارتقای سطح حفاظت کسب کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: علاوه بر تبریز تقریبا در تمام شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی موزه‌هایی دایر هستند که می‌توان از موزه ادب و عرفان اهر، ایلخانی مراغه، صفوی بناب، مردم‌شناسی جنوب سهند بناب و عشایر آذربایجان سراب به عنوان شاخص‌ترین این موزه‌ها نام برد.

محمدی موزه‌های استان را با توجه به دارا بودن ویژگی‌ها و اشیای منحصر به‌فرد نگهداری شده در آنها دارای جاذبه‌های فراوان گردشگری تاریخی و مردم‌شناسی عنوان کرد و گفت: آذربایجان‌شرقی با ساخت دو موزه ملی و منطقه‌ای و همچنین تجهیز و ارتقای موزه‌های موجود در امر موزه‌داری در کشور پیشتاز است.

وی با اشاره به بازدیدهای نوروزی از موزه‌های استان خاطرنشان کرد: موزه آذربایجان که اخیرا ساختمان آن نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین موزه‌های کشور است که در نوروز سال 91 نیز مانند اغلب موارد بیشترین آمار بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است.

محمدی یادآور شد: پس از موزه آذربایجان، موزه‌هایی مانند سنجش، قاجار، موزه محرم، قرآن و کتابت، موزه مشروطه، سایت موزه عصر آهن در تبریز در رتبه‌های بعدی استقبال گردشگران و حضور علاقه‌مندان در نوروز سال‌جاری قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول