اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی قم خبر داد

ساخت موزه تاریخ مرجعیت در قم / تخصیص 100 میلیارد تومان برای بهره‌برداری از 50 پروژه

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: موزه تاریخ مرجعیت در کنار بیت امام خمینی (ره) افتتاح خواهد شد.

ساخت موزه تاریخ مرجعیت در قم / تخصیص 100 میلیارد تومان برای بهره‌برداری از 50 پروژه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علیرضا ارجمندی امروز در دیدار مدیران کل استان قم با رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سال گذشته 15 پروژه میراث فرهنگی و گردشگری به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: پروژه‌های این اداره کل در قم نیازمند 100 میلیارد تومان خط اعتباری برای ارائه تسهیلات هستند و با این مبلغ می‌توان 50 پروژه را به اتمام رساند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از احیای خانه‌های تاریخی قم خبر داد و گفت: محوطه تاریخی بیت امام خمینی (ره) در سال گذشته ترمیم شد تا گردشگران و بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی از این مکان دیدن کنند.

وی از افتتاح موزه تاریخ مرجعیت ظرف سه ماه آینده در قم خبر داد و ابراز کرد: خانه تاریخی زند نیز به عنوان محلی برای موزه مردم‌شناسی قم در نظر گرفته شده و در حاضر دارای 70 درصد پیشرفت است.

ارجمندی بیان کرد: سایت موزه تپه قلی درویش نیز به زودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد ضمن اینکه همه این پروژه‌ها در نوروز امسال و به صورت آزمایشی به روی گردشگران باز بود که استقبال خوبی نیز از آنها صورت گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه برای تملک خانه ملاصدرا در کهک نیز توافق لازم انجام شده است، گفت: امیدواریم اقدامات صورت گرفته و در دست اقدام موجب تحولی در گردشگری شهر مقدس قم شود.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول