اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

نمایشگاه جشنواره جابر بن حیان در مشهد برپا شد

خبرگزاری فارس: کارشناس‌مسئول مقطع ابتدایی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: جشنواره پروژه‌های علمی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی برگزار شد که در این راستا نمایشگاه جشنواره جابر بن حیان در مشهد برپا شد.

نمایشگاه جشنواره جابر بن حیان در مشهد برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عبدالله ظریف صبح امروز در افتتاحیه جشنواره جابربن حیان که در تربیت معلم شهید هاشمی‌نژاد مشهد برگزار شد، اظهار داشت: حضور دانش‌آموزان استانی در جشنواره جابر بن حیان نسبت به سال گذشته رشد 60 درصدی داشته است.

وی افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در سطح دانش‌‌آموزان مقطع ابتدایی زمینه آشنا کردن ذهن آنها برای شرکت در جشنواره‌های بزرگ‌تر مانند جشنواره خوارزمی در سطح کشور و استان را فراهم می‌کند.

ظریف در ادامه هم‌چنین به سهمیه محدود استان برای شرکت بیشتر دانش‌آموزان در مرحله کشوری اشاره کرد و گفت: در مناطق روستایی شهرهای تربت‌حیدریه، سبزوار و نیشابور حضور دانش‌آموزان بسیار پررنگ‌تر بود.

کارشناس‌مسئول مقطع ابتدایی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: در هر منطقه یک داور برای امر داوری در این جشنواره شرکت کرده که معیارهای داوری نیز بر حسب ارائه خلاقیت دانش‌آموزان برای طرح‌های پروژه‌ها برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: خوش‌بختانه حضور خانواده‌ها و معلمان نیز در ایجاد شوق و اشتیاق بیشتر دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به ویژه در مقطع اول و دوم دبستان بسیار مهم بود.

ظریف ادامه داد: فرآیند تغییرات استان نسبت به سال گذشته بسیار چشمگیر بود و این نمایشگاه جایگاهی برای ارائه توانمندی‌های دانش‌آموزان بود.

کارشناس‌مسئول مقطع ابتدایی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: بعد از به پایان رسیدن این مرحله در سطح استان، دانش‌آموزان نخبه در سطح کشوری به رقابت می‌پردازند.

این نمایشگاه به صورت یک روزه در سالن اجتماعات تربیت معلم هاشمی‌نژاد برای بازدید عموم آزاد و دایر است.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول