اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان فارس:

هدفمندی یارانه‌ها باید از فشار گرانی‌ها بکاهد

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: اجرای مرحله دوم پرداخت یارانه‌ها باید به نحوی انجام شود تا از فشار گرانی‌ها بر مردم به ویژه مستضعفان کاسته شود.

هدفمندی یارانه‌ها باید از فشار گرانی‌ها بکاهد

سیدحسین ذوالانوار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز پیرامون امضای 15 نفر از نمایندگان مجلس که خواستار دعوت رئیس جمهور به صحن علنی شدند تا زمینه افزایش تعاملات برای اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها با گفت‌وگوهای متقابل فراهم شود، اظهار داشت: با ارزیابی نقاط قوت و ضعف اجرای نخستین مرحله اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها می‌توان چنان تدبیر کرد که اجرای مرحله دوم به نحوی انجام شود تا از فشار گرانی بر مردم به ویژه مستضعفان کاسته شود و همچنین امر مغفول حمایت از تولید نیز جان تازه‌ای گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان فارس افزود: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به دلیل آثار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مهم‌ترین و اصلی‌ترین دستور کار دولت و مجلس هشتم بوده و است.

وی اضافه کرد: با گذشت 15 ماه از اجرای این قانون و فرصت باقی‌مانده تا پایان خردادماه سال جاری برای آغاز مرحله دوم، فرصت مغتنمی برای تعامل دولت و مجلس است.

ذوالانوار تصریح کرد: با ارزیابی نقاط قوت و ضعف اجرای فاز نخست قانون هدفمندسازی یارانه‌ها می‌توان چنان تدبیر کرد که اجرای مرحله دوم به نحوی انجام شود تا از فشار گرانی بر مردم به ویژه مستضعفان کاسته شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: اهمیت پشتیبانی از تولید زمانی بیشتر می‌شود که به خاطر داشته باشیم مقام معظم رهبری امسال را سال تولید ملی،‌ حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامیدند و به این ترتیب منافع قانون مهم مورد بحث، افزون شده و هزینه‌هایش کاهش می‌یابد.

وی در پایان گفت: خواسته امضاءکنندگان نامه به رئیس مجلس پیرامون حضور رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس، آسیب‌شناسی مرحله نخست اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، برنامه‌های دولت برای چگونگی اجرای مرحله دوم این قانون، چگونگی حمایت از تولید، نحوه کنترل گرانی‌های اخیر و منابع تامین مالی اجرای مالی این قانون است.

به گزارش فارس الیاس نادران، غلامرضا مصباحی‌مقدم، حسین نجابت، علیرضا مرندی، احمد توکلی،‌حسین فدایی، پرویز سروری، سیدحسین ذوالانوار، حمید سعادت، محمد دهقان، جعفر قادری، مهدی زاکانی، محمدرضا آشتیانی و امین‌حسین رحیمی امضاءکنندگان این نامه هستند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول