اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد فارس‌شناسی:

بزرگداشت روز سعدی به فرهنگ تبدیل شده است

خبرگزاری فارس: معاون بنیاد فارس‌شناسی گفت: برگزاری مراسم خلق آثار توسط هنرمندان به مناسبت بزرگداشت روز سعدی تبدیل به یک فرهنگ در میان هنرمندان شده است.

بزرگداشت روز سعدی به فرهنگ تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ژاله بردبار بعدازظهر امروز در حاشیه مراسم نقشی از سعدی که در آرامگاه این شاعر شهیر شیرازی برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری مراسم خلق آثار توسط هنرمندان خط، نقاشی، طراحی و تجسمی به مناسبت بزرگداشت روز سعدی تبدیل به یک فرهنگ در میان هنرمندان شده است.

معاون بنیاد فارس‌شناسی با اشاره به حضور بیش از 120 نفر از هنرمندان در این مراسم تصریح کرد: استقبال نسبت به سال‌های گذشته توسط هنرمندان بیشتر بوده است و هنرمندان به شکلی خودجوش در این مراسم ادای دینی به مقام شاعر عالی‌قدر سعدی شیرازی می‌کنند.

وی گفت: آثار ارائه شده در این مراسم از 30 فروردین تا هفتم اردیبهشت‌ماه به همراه اسنادی مربوط به دوران سعدی در مرکز اسناد به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون بنیاد فارس‌شناسی ابراز داشت: هر سال شاهد ارتقای چشمگیر در حوزه فرم آثار هنرمندان هستیم که امسال نیز از لحاظ کیفی هنرمندان به خلق آثار ارزشمندی دست زده‌اند.

بردبار بزرگداشت روز سعدی را گامی مهم برای معرفی این شاعر جهانی دانست و اضافه کرد: هر سال اول اردیبهشت‌ماه علاوه بر استقبال چشمگیر مردم از این شاعر بزرگ و برنامه‌های اجرایی یادروز سعدی شیرازی در شهرهای دیگر ایران نیز شاهد اجرای برنامه‌های متعددی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بزرگداشت روز سعدی دیگر متعلق به شهر شیراز نیست بلکه در کشورهای خارجی مانند هند، فرانسه، آلمان، پاکستان، تاجیکستان و... نیز این روز با اجرای برنامه‌های متنوعی پاس داشته می‌شود.

معاون بنیاد فارس‌شناسی نواخته شدن زنگ مدارس در روز سعدی با همکاری آموزش و پرورش و همچنین راه افتادن کاروان دوچرخه سواری با عنوان «از فردوسی تا سعدی» از خراسان رضوی به سمت سومین شهر مقدس اهل بیت (ع) را از دیگر برنامه‌های این روز خواند.

به گزارش فارس، آیین نقشی از سعدی با حضور 120 هنرمند خطاط، نقاشی و حوزه‌های دیگر تجسمی امروز در آرامگاه سعدی برگزار شد و هنرمندان تا ساعت 18 فرصت دارند آثار خود را ارائه دهند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول