اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنندج:

تضعیف هویت جوانان ایرانی مهمترین برنامه سلطه ‌جویانه استکبار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سنندج با اشاره به توطئه‌های کشورهای غربی برای گسترش مصرف مشروبات الکلی و دور کردن جوانان ایرانی از هویت اسلامیشان، گفت: تضعیف هویت جوانان ایرانی مهمترین برنامه سلطه ‌جویانه استکبار است.

تضعیف هویت جوانان ایرانی مهمترین برنامه سلطه ‌جویانه استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ماموستا حسام‌الدین مجتهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سنندج، اظهار داشت: متأسفانه مصرف مشروبات الکلی در چندسال اخیر در استان کردستان و دیگر نقاط کشور افزایش یافته و به دلیل ضعف فرهنگی و نگاه جامعه به مصرف آن شاهد معضلات عدیده‌‌ای هستیم.

وی افزود: توزیع مشروبات الکلی یکی از مهمترین توطئه‌های استکبار جهانی برای تضعیف باورهای دینی جوانان جامعه اسلامی و گسترش معضلات اجتماعی در بین مسلمانان است و با بهره‌مندی از شگردهای مختلف سعی بر گسترش هرچه بیشتر این مهم در بین جوانان مسلمان دارد.

امام جمعه سنندج گسترش فعالیت ‌های فرهنگی و پیشگیرانه و ارائه آموزش‌های نوین به خانواده‌‌ها با تکیه بر تقویت باورهای دینی و عقیدتی در جامعه را از عوامل مؤثر برای کاهش مصرف مشروبات الکلی در جامعه عنوان کرد و خواستار توجه بیش از پیش دستگاه‌های متولی امر در این خصوص شد‌.

ماموستا مجتهدی تقویت هویت فرهنگی و دینی ،اطلاع ‌رسانی و فرهنگ‌‌سازی در حوزه‌‌های مختلف را به عنوان مهمترین عوامل در برابر معضلات اجتماعی عنوان کرد و افزود: باید در این خصوص همه افراد جامعه احساس مسئولیت نمایند.

وی اظهار داشت: با فرهنگ ‌سازی و اطلاع ‌رسانی دقیق و نظام‌‌مند  و تقویت هویت فرهنگی و دینی جوانان جامعه شاهد کاهش بسیاری از ناملایمات و معضلات اجتماعی خواهیم بود.

امام جمعه سنندج خاطر نشان کرد: باید با تکیه بر فرهنگ و آداب و رسوم و اعتقادات دینی خویش و روشنگری‌های مناسب توسط خانواده‌ها و دستگاه‌های متولی امر در استان زمینه‌های مقابله با هجمه‌های فرهنگی و اعتقادی دشمنان را فراهم آوریم.

ماموستا مجتهدی اظهار داشت: در جمهوری اسلامی باید همه قوانین و مقررات بر اساس شرع و آموزه‌های دینی اجرایی شود و امید است مسئولان امر و دستگاه‌های نظامی و قضایی با تمام توان در خصوص جلوگیری از گسترش مصرف مشروبات الکلی در جامعه و دور نگه داشتن جوانان از این معضل تلاش نمایند.

وی در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه این هفته بر فراهم کردن زمینه‌های لازم برای ازدواج‌های آسان و به‌هنگام برای جوانان تأکید کرد و افزود: فراهم کردن مسکن از مهمترین نیازهای جوانان برای ازدواج بوده و امید است مسئولان نظام در این خصوص با همتی مضاعف گام بردارند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول