اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران:

افسردگی شایسته‌ جوان ایرانی نیست

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران با تاکید بر ضرورت نشاط ‌افزایی معنوی در جامعه به خصوص در میان جوانان گفت: هیچ نوع خمودگی و افسردگی شایسته‌ جوان مسلمان ایرانی نیست.

افسردگی شایسته‌ جوان ایرانی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عشرت شایق ظهر امروز در دیدار با جمعی از جوانان عضو تشکل‌های مردم نهاد اظهار کرد: شادی و نشاط معنوی از مختصات جامعه‌ اسلامی و ایرانی است و مدیران باید با عمل به دستورات دینی و سیره بزرگان در مورد تکریم انسان‌ها و رفع مشکلات مردم، نشاط واقعی را در جامعه بسط دهند.

وی، توزیع عادلانه ثروت و فرصت، احترام متقابل و خدمت صادقانه در همه سطوح، شایسته‌سالاری واقعی و خدمت بی‌منت برای مردم را از عوامل گسترش شور و نشاط در یک جامعه اسلامی دانست و افزود: نشاط و شادمانی از جوهره‌ خلقت نشأت می‌گیرد ولی متاسفانه این موضوع در طول ادوار مختلف دستخوش افراط و تفریط‌های غیرمنصفانه و غیرعقلایی واقع شده است.

وی تصریح کرد: در طول دوره‌های مختلف قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران که به واسطه وجود حاکمان نالایق، استکبار و عوامل سرسپرده‌اش حاکمیت را در دست داشتند شادی‌های کاذب و انحرافی به منظور فساد و تباهی جامعه ایرانی گسترش داده می‌شد که یکی از اهداف کلان دشمنان از این امر، دور ساختن جوانان از معنویات و مکاشفه‌ جوهره‌ وجودی خویش بود.

نماینده مردم تبریز در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: دور ساختن جوانان از ارزش‌های اسلامی و انسانی و افتادن در ورطه خودخواهی و لذت‌جویی نامعقول و افراطی از دیگر اهداف دشمنان در زمینه تبلیغ فرهنگ منحط غربی اعلام کرد و افزود: بزرگ‌ترین معجزه امام خمینی(ره) در جریان انقلاب شکوهمند اسلامی، ناکام گذاشتن دشمنان در نابودسازی فرهنگ اسلامی و ایرانی ملت مومن و متمدن ایران بود.

وی با برشمردن برخی از اقدامات انجام یافته در زمینه ایجاد شور و نشاط در جامعه گفت: اقدامات صورت گرفته هر چند مفید بوده اما کافی نبوده است و در پاره‌ای از مسایل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فراز و فرودهایی صورت گرفته که سبب گردیده تا این بعد از وجوه انسانی، مورد غفلت واقع شود.

مدیر اسبق باشگاه خبرنگاران جوان تبریز افزود: روح جوان ایرانی، طالب نشاط و شادی سالم و تکامل‌بخش است ولی وقتی تفریح و سرگرمی مناسب با سن جوان و نوجوان تعریف و تبیین نمی‌شود، بدیهی است که او این نشاط را از منابع و کانال‌هایی دیگر که قطعاً غیرمفید و تأیید نشده هستند طلب خواهد کرد و این همان نکته‌ای است که برخی از مسئولان سیاسی و فرهنگی از آن غفلت کرده‌اند.

وی با تاکید بر ضرورت نشاط افزایی معنوی در جامعه به خصوص در میان جوانان گفت: از جوان افسرده و غمگین که حتی لبخند چهره را هم از خویشتن خویش دریغ می‌کند و یا نشاط و شادی‌اش از طرف اطرافیان مورد تخطئه و توبیخ واقع می‌شود هرگز نمی‌توان انتظار داشت که «کارآفرین» بوده و خلاقیت و امید به ترقی و تعالی جامعه را چاشنی کارش قرار دهد بنابراین هیچ نوع خمودگی و افسردگی شایسته‌ جوان مسلمان ایرانی نیست.

شایق با تاکید بر اینکه جوان مسلمان ایرانی، باید شادی واقعی خود را در کنار باورهای معنوی و ملی خود توامان داشته باشد این سئوال را مطرح کرد که در همایش‌ها و گردهمایی‌های مختلف، برگزارکنندگان و سخنرانان تا چه حد به ظرفیت، توقعات و مطالبات جوانان جویای شادی توجه نشان می‌دهند؟

وی گفت: پاسخگویی به نیازهای روحی و جسمی جوانان، آنها را شاداب و آماده انجام کارهای بزرگ و نقش‌آفرینی در پیشرفت جامعه می‌نماید و غفلت از این ظرفیت عظیم انسانی، آثار و تبعات نامطلوبی دارد که خود را به کل جامعه تحمیل می‌کند و طبیعی است که این بی‌مهری اجتماعی هرگز روا نخواهد بود.

این پژوهشگر مسائل اجتماعی تاکید کرد: فرهنگ و هنر، به عنوان عنصر اعتلای روحی و زیبادوستی از روح زیبادوستی خالق یکتا نشأت می‌گیرد و چنانچه موضوع نشاط افزایی با هنر اسلامی عجین شود و از ابعاد مختلف هنری به این قضیه نگریسته شود قطعاً شادی حاصل از آن نیز سالم، معنوی و ماندگار خواهد بود.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول