اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس دانشگاه گرگان:

ضریب افسردگی در ایران بالاست

خبرگزاری فارس: مدرس دانشگاه گرگان گفت: از هر پنج نفر ایرانی دو نفر بدون استثناء دچار افسردگی هستند که این افسردگی در مردان 10 تا 12 درصد و در زنان 20 تا 25 درصد در جامعه جهانی گزارش شده و ضریب آن در ایران بسیار بالاست.

ضریب افسردگی در ایران بالاست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رمضانعلی خواجه در سومین نشست آموزشی مهارت‎های زندگی در قرآن که عصر امروز در تالار اندیشه موسسه فرهنگی میرداماد برگزار شد اظهار داشت: در ایجاد استرس بالاترین اثر روانی، افسردگی است که می‎تواند عامل بسیاری از بیماری‎ها باشد.

وی به علائم افسردگی اشاره کرد و بیان داشت: کاهش علاقه، کاهش انگیزه، بی‎اشتهایی، پراشتهایی، کم‎خوابی، احساس خستگی، کوفتگی، حالت عصبانی، کند شدن حرکات و تفکر، بی‎قراری، ناامیدی، درماندگی، بیزاری از خود و دائم به فکر مرگ بودن از عوامل افسردگی است.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: هر تغییری در زندگی انسان استرس‎زا است زیرا سبب می‎شود تعادل قبلی فرد با شرایط زندگی‎اش به هم بخورد که به همین دلیل فرد باید سعی کند تا دوباره خود را با شرایط جدید زندگی سازگار کند و این استرس دوباره سازگار شدن فرد با شرایط و موقعیت‎های جدید است که سبب می‎شود فرد با استرس مواجه شود.

خواجه به طبقه‎بندی استرس از نظر شدت و فراوانی پرداخت و یادآور شد: استرس شدید از استرس‎هایی است که سبب تغییر بسیار شدید و عظیمی در زندگی می‎شود که از جمله می‎توان به سیل، زلزله، جنگ، آتش‎سوزی، تصادفات، سوگوار شدن و مواردی از این قبیل که مدت‎ها طول می‎کشد تا فرد با این تغییرات شدید کنار بیاید، گر چه این حوادث قدرت تخریبی بالایی دارد اما به ندرت در زندگی اتفاق می‎افتد.

وی ادامه داد: استرس معمولی نیز استرسی است که در زندگی همه انسان‎ها وجود دارد و همه افراد این استرس را تجربه می‎کنند که البته سبب تنوع در زندگی می‎شود همانند رفتن به مدرسه، امتحان دادن، ازدواج، بیماری، بدهکاری، مشکلات مالی که تعداد این استرس‎ها بسیار بیشتر و به طور فراوان و مکرر در زندگی دیده می‎شود.

این مدرس نوع سوم استرس را از نوع خرد عنوان کرد و بیان داشت: این استرس بسیار متعدد و فراوان در زندگی رخ می‌دهد همانند دیر رسیدن به کلاس، معطل شدن در صف، جا ماندن در اتوبوس که البته این استرس‎ها در همه فرهنگ‎ها وجود دارد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول